جدیدترین مطالب مضرات استمناء ، جلق و ترک خود ارضایی

راه های ترک خود ارضایی ، جدیدترین مطالب مضرات استمناء

جدیدترین مطالب مضرات استمناء ، جلق و ترک خود ارضایی

راه های ترک خود ارضایی ، جدیدترین مطالب مضرات استمناء

راه های ترک خود ارضایی ، جدیدترین مطالب مضرات استمناء
جدیدترین مطالب ترک خود ارضایی
بایگانی
نویسندگان
کلمات کلیدی

راه های ترک خودارضایی

عواقب شدید خود ارضایی

روش طلایی ترک جلق و استمنا و خودارضایی

ترک خود ارضایی

عوارض جسمانی استمناء

عوارض و آسیب های خود ارضایی پسران

روش ترک جلق و استمنا و خودارضایی

روش تضمینی ترک خودارضایی (استمناء) به شیوه طبق سنتی

علایم و عوارض خود ارضایی :

جلق و خطرات جلق زدن برای مردان

مقاله مضرات خود ارضایی

حتی یک ثانیه ...

بی احتیاطی نکن

دانلود کتابهایی برای ترک خودارضایی(استمنا) ...

عوامل تحریک کننده و راه حلهای غلبه بر آن ...

راهکار خدا برای ترک خودارضایی بندگانش ...

دو روش مهم برای ترک قطعی خودارضایی ...

مضرات و راههای ترک خود ارضایی

راه های ترک استمناء

مضرات جلق یا کف دستی یا استمنا

کتاب آداب زفاف و زناشویی در اسلام

کاهش مضرات استمناء

اقدامات فوری و لازم بعد از خودارضایی

مضرات کامل جلق زدن

از کجا بدانیم بهشتی هستیم یا جهنمی

فواید ترک خودارضایی پس از 3 ماه

عوارض باورنکردنی خود ارضایی

عوارض خود ارضایی

برخی دیگر از عوارض خود ارضایی و مضرات خود ارضایی

۲۴ مطلب توسط «دکتر خالد» ثبت شده است

علایم و عوارض خود ارضایی :



1- مهمترین علامت کسانی که خودارضایی می کنند ، کبودی و گودی زیر چشمان هست ، پس از هر بار خود ارضایی و خارج شدن آب منی از انسان ، انرژی زیادی از انسان خارج و به هدر می رود ، من در جایی خوانده ام که انرژی یکبار خارج شدن آب منی از انسان به اندازه
...
30 تا 40 لقمه غذا می باشد ...
به خاطر همین میزان انرژی که به هدر می رود ، بدن ضعیف می شود و زیر چشمان شخص ، گود و کبود می شود ،
 چشم های هر کس بعضی اوقات با مردم صحبت می کند و سر درون خودش را فاش می کند ...
( البته لازم به ذکر است همه کسانی که زیر چشمانشان گود هست ، اینکاره نیستند ، این کبودی از علایم بعضی بیماریهای دیگر نیز می باشد .)
 
2- مهمترین علامتی که من در خودم دیده ام ، ضعف حافظه ام هست ، حافظه ام خیلی ضعیف شده است ، من در قدیم ، حافظه ام خیلی قوی بود ، به همین دلیل من خودم ، این ضعف حافظه را زود در خودم احساس کردم و فهمیدم .

3- بیحالی ، یعنی حوصله هیچ کاری را نداری و در هر پست یا شغلی که هستی ، نزول می کنی و قوت و قدرت قبل را نداری ، مثلا اگر دانش آموز یا دانشجو باشی ، وضعیت تحصیل و درس هایت ضعیف می شود و کسانی که دانش آموز یا دانشجوی انجام دهنده این عمل زشت باشند ، این حرف من را می فهمند و قبول دارند و بسته به میزان اعتیادشان به این عمل زشت ، درسشان ضعیف و ضعیف تر می شود.

4 - ضعیف شدن چشم ، که متاسفانه من این مورد را در خودم احساس می کنم و احساس می کنم چشمهایم ، دیگر آن نور و شفافیت و قوت قبل را ندارند .

5- ایجاد لرزش در بدن ، که خوشبختانه من در خودم خیلی کم این علامت را می بینم ، متاسفانه دچار لرزش یکدفعه ای و بسیار کوتاه می شوم ، ولی خدا را شکر شاید شبی یکی دو بار و و در حد چند ثانیه اتفاق بیفتد .

6 - زردی و شاداب نبودن چهره ، مثلا من به قیافه خودم که در آینه نگاه می کنم ، زرد و پژمرده شده ام ، رنگی به رخسارم نمانده ، انگار که مرض و بیماریی دارم ...

اما چیزی که از آن مطمئنم این است که جلوی ضرر را هر کجا که بگیری ، منفعت است ، خداییش لذت کوتاه و زودگذر خودارضایی ارزش این هم مشکلات را ندارد ، ارزش ایستادن در برابر خدا را ندارد ، خدایی که در زندگی من ، جایی نبود که دستم را نگرفته باشد ، تمام قسمتهای سخت زندگی ام را که مرور می کنم ، خدا ،دست من را گرفت و بالا آورد ، الان نامردی هست که من در برایر چنین خدایی گناه بکنم و خدایم را از خودم ناراحت کنم ،
                    خدایای مهربانم من را ببخش ،
 رو سیاهم در پیشگاه تو ، دیگر می خواهم توبه کنم و بنده ای باشم که تو دوست داری ، باعث خوشحالی و افتخار تو باشم،در این خان بزرگ ، در این مرحله سخت زندگی ام به مانند مراحل سخت دیگر ، نگاه ملتمسانه ام به سمت توست ، ای خدایی که توبه کنندگان را دوست داری ، کمکم کن، خدایا تو را به فاطمه زهرا (س) قسمت می دهم که لحظه ای مرا به خودم واگذار مکن که مطمئنا در آن لحظه من گناه می کنم ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۵۰
دکتر خالد

جلق و خطرات جلق زدن برای مردان0

جلق چیست و جلق زدن چه عوارض دارد؟

“جلق” چیست و آیا جلق زدن برای بدن عوارض دارد؟

از بررسی حاصل مطالعات آمارگران بزرگ جهان به نتیجه می رسیم که بیش از ۹۰ درصد مردان و ۷۰ درصد زنان در مرحله ای از دوران زندگی خود جلق می زنند. در کلینیک های راهنمای اطفال، طی مصاحبه هایی که با اولیای اطفال به عمل آمده، معلوم شده است که بیش از ۷۵ درصد مادران، کودکان خود را از خاطرات جلق آگاه کرده و آنان را تهدیده نموده اند و همین تهدیدهاست که بچه ها را به وحشت می اندازد و اثرات نامطلوب روانی در ایشان ایجاد می کند.

خودارضایی (جلق زدن) به هرگونه دستکاری عمدی، مالش و فشار بر اندام های آمیزشی و پستان ها که به منظور تحریک، کسب لذت بخشی و اطفای شهوت انجام شود، اطلاق می گردد.

 استمناء در مردان و خودارضایی در زنان

مقالات بسیاری در مورد خود ارضایی تحریر شده است. درگیری های زیادی در این زمینه وجود دارد. افراد زیادی نظر می دهند و شدت محکومیت بسیار بالاست. به صراحت اعلام می شود که این کار بسیار کثیفی است و هیچ حیوانی آن را انجام نمی دهد! بعضی ها در جواب مثال می آورند فلان گونه میمون ها این کار را انجام می دهند! کار انسان به جایی رسیده که اکنون برای تفسیر حرکات خود به حیوان ها رجوع می کند!

 

نوشته های نادرست موجب شده است که طی قرون متمادی، جلق به عنوان یکی از پلیدترین رفتارهای آدمیان شناخته شود و هزاران گونه بیماری و گرفتاری از این بی اطلاعی و نااندیشمندی حاصل آید.

 

از بررسی حاصل مطالعات آمارگران بزرگ جهان به نتیجه می رسیم که بیش از ۹۰ درصد مردان و ۷۰ درصد زنان در مرحله ای از دوران زندگی خود جلق می زنند. در کلینیک های راهنمای اطفال، طی مصاحبه هایی که با اولیای اطفال به عمل آمده، معلوم شده است که بیش از ۷۵ درصد مادران، کودکان خود را از خاطرات جلق آگاه کرده و آنان را تهدیده نموده اند و همین تهدیدهاست که بچه ها را به وحشت می اندازد و اثرات نامطلوب روانی در ایشان ایجاد می کند.

 

بنابراین روش برخورد با این موضوع از طرف والدین از مباحث اصلی بهداشت جنسی است.
شیوع نسبی – آمارهای مختلف نشان می دهد که جلق یکی از راه های عمده تخلیه جنسی در انسان است و تقریبا همگان در دوره ای از زندگانی خود جلق می زنند.

جلق چیست و جلق زدن چه عوارض دارد؟

جلق (با انگیزه جنسی) در پسران از حدود سن بلوغ آغاز می شود و تا ۲۱ سالگی یعنی تا پایان دوره دوم بلوغ به تدریج زیادتر می شود و از آن پس بر حسب شرایط اجتماعی فرد و تماس او با افراد جنس مخالف تفاوت می کند ولی به هر حال ازدواج و تماس همیشگی با جنس مخالف دلیل آن نیست که شخص، دیگر جلق نزند. چه بسیار مردان و زنانی که در مواقع خصوصی برای کاهش تنش های جنسی اجبارا جلق می زنند (مثلا در موارد حاملگی زن یا بستری بودن مرد و یا هنگامی که یکی از دو زوج از نظر جنسی نیرومندتر و پاسخگوتر از دیگری است). دفعات جلق در مواقع مختلف متفاوت است. در نیمه دوم دوران بلوغ پسرها بطور متوسط ۱ تا ۴ بار در هفته جلق می زنند و البته ارقام خیلی سنگین مانند ۵ تا ۱۰ بار در روز هم ملاحظه می شود. جلق در جوانان گاه ۹۰ درصد از راه های تخلیه جنسی را تشکیل می دهد.

 

در مورد میزان شیوع جلق در دختران و زنان آمار چندان قاطعی در دست نیست و آنچه که مسلم است آنست که جلق در دختران کمتر از پسران است و دفعات انجام آن نیز کمتر است. از نظر سنی، شیوع آن در حدود ۱۵ سالگی (یکی دو سال پس از وقوع نخستین قاعدگی) است و به نظر نمی رسد که روز انجام آن با وقوع قاعدگی و تخمک گذاری وابسته باشد (برخلاف بالغان). بطور کلی دختران در ماه یکی دوبار بیشتر جلق نمی زنند ولی گاه به ارقامی چون ۱۰ تا ۲۰ بار در هفته برخورد می شود.

 

آمارگران، جملگی اشاره کرده اند که دختران در مورد جلق کمتر با ما سخن می گویند، آنان از پاسخ گفتن و توضیح دادن در مورد معاشقه ها، نزدیکی، حتی تماس با حیوانات و غیره سر باز نمی زنند لیکن حاضر نیستند در مورد جلق سخنی بگویند. به همین سبب است که رقم دقیقی در مورد میزان شیوع جلق در دختران نمی توان اظهار کرد.

خودارضایی تحت تاثیر مسائل فرهنگی، دینی، اجتماعی و فردی دچار نابسامانی هایی در این زمینه گردیده. بطور کلی کودک از ابتدا شدیدا تحت تاثیر فشار مستقیم والدین خود قرار می گیرد. چه در زمانی که بطور ساده و از روی کنجکاوی، برای شناسایی اندام های بدن خود به آن ها دست می زند و چه در زمانی که بزرگتر شده و در ضمیر شخصی خود بدنبال حل معمای آفرینش و جنسیت است، و چه در وقتی که بالغ شده و تحت تحریکات جنسی بسر می برد.

 

والدین به هیچ عنوان با این مسائل مصورت ساده نگاه نمی کنند و عادت دارند بی مورد همه چیز را در کثیف ترین وضعیت موجود آن در نظر بگیرند! به هر جهت کودک در خارج از خانه همه چیز می آموزد و هرگز خود را معطل فیلتر خانواده نمی کند. البته اصلا عنوان نمی کنیم که حریم رفتاری خانوادگی شکسته گردد و همه چیز بصورت عریان در آن به تصویر کشیده گردد.

 

از سوی دیگر کودک در حین بزرگ شدن شدیدا تحت تاثیر تحریم آگاهی های جنسی قرار می گیرد و در نتیجه هر اطلاعاتی را که پیدا می کند جذب می کند و بسته به اقتضای سن خود و همچنین شکل خانواده و علایق و مسائل اعتقادی آن ها را باور، جمع بندی و یا مردود و غیر عملی می پندارد. بسته به میزان قدرت و بزرگی منبعی که آن ها را در می یابد تاثیر حرف ها در وی تشدید و یا تضعیف می گردد. اطلاعات صحیح به هیچ وجه به وی نمی رسد و کودک ناچارا زیر فیلتر اطلاعاتی چیزهایی را دنبال می کند و می خواند. چیزهایی که مسلما تحت این شرایط می تواند بسیار غیر واقعی تر از حقیقت باشد.

از سوی دیگر چون این اعمال غیر معمول همواره بشدت مورد شماتت قرار گرفته کلا این قبیل کارها شکل قابل ارائه ای ندارند. حال با نفوذ تربیت های اخلاقی و چیزهای درگر هیولایی از مشکل برای فرد ترسیم می گردد که حذف آن از مغز غیر ممکن است. همیشه گاهی در بحث ها از افراد می پرسیم آیا حاضرید در یک دشت، در شب، در زیر باران و رعد و برق خود ارضایی کنید؟

 

افراد ترجیحا به خاطر اینکه فکر می کنند، این یک کار کثیف و غیر اخلاقی است، احتمالی از مجازات و اصابت یک صاعقه آسمانی را نیز در ذهن خود بررسی می کنند!! افراد همواره بر چیزی که صورت مشخصی ندارد را با درستی و نادرستی مقایسه می کنند و طبیعتا این مسئله با خوب و بد و عذاب و پاداش نیز جوش می خورد و نتیجه معلوم است! احساس گناه، اینکه من با دیگران فرق دارم، حس اینکه فرد از خودش بدش بیاید، اینکه خود را ضعیف احساس کند و همه جور حس نامربوط دیگری به وی هجوم خواهد آورد و روحیه نرم آدمیزاد را همچون سیلابی از نابسامانی ها مورد تاخت و تاز قرار می دهد…

 

این رفتار چون با تولید مثل منافات دارد، در مکاتب مذهبی گوناگون ناپسند و گناه آمیز است ولی از این گذشته به سبب های دیگری نیز این رفتار را زیان آور دانسته اند از جمله آنکه به گمان گروهی، افرادی که بدون رسیدن به اوج لذت جنسی مدتی طولانی به حالت تحریک شده می مانند، به پرخونی اندامهای آمیزشی درونی دچار می شوند و صرفنظر از آنکه نشانه های بیمار گونه ای چون کمردرد (در خانم ها) و بزرگی غده پروستات (در مردان) پیدا می شود، در زندگی زناشویی نیز گاه از نظر دست یافتن به اوج لذت جنسی دچار اشکال می گردند. گاه این فعالیت در مرد جنبه عادتی پیدا می کند و اعتیاد به آن فرد را در شمار منحرفین جنسی قرار می دهد و گاه دیده شده است که فرد ترس از نزدیکی پیدا می کند و تنها به معاشقه های سطحی می پردازد.

 

گروهی آنچنان به هنگام انجام این فعالیت ها در هیجان می مانند که به زخم معده و فشار خون و امثال آن دچار می شوند (اما این نظر مورد تایید همگان نیست و گروهی اینگونه ناراحتی را به بیماری های روانی – تنی دیگر وابسته می دانند).

عوارض حاصل از روش نادرست جلق

گاهگاه فروکردن افزارهای گوناگون در مهبل برای ادرار، در دختران سبب پاره شدن میزراه، وارد شدن جسم خارجی در مثانه و ایجاد آماس یا خونروی در آن می گردد و چه بسا که عفونت نیز بر آن افزوده می شود و یا گاه پرده بکارت پاره می شود و گرفتاری های اجتماعی و حقوقی به بار می آورد. ایجاد ضایعه در میزراه به سبب فرو کردن اجسام مختلف در آن، نزد پسران عارضه شایعی نیست ولی دیده شده است که فردی به هنگام جلق آنچنان با آلت به خشونت رفتار کرده و آنرا فشار و پیچ و تاب داده است که پارگی میزراه یا ترکیدن اجسام غاری روی داده و به ناتوانی جنسی پایدار دچار آمده است.

 

یکی از عوارضی که همیشه مورد بحث بوده است، مسئله پرخونی اندام های لگنی به سبب جلق های ناکامل در دختران و پسران است. گروهی از پسران (و به میزان کمتری دختران) تصور می کنند که با جلق، منی که آب حیات و مایه نیروی آدمی است از دست می رود و خوبست که پیش از رسیدن به اوج لذت جنسی و وقوع انزال، از ادامه عمل خودداری شود و آب حیات هدر نگردد. بیشتر کارشناسان معتقدند که در این موارد، در اندام های ناحیه لگن پر خونی پیدا می شود و این پرخونی ممکن است باعث بزرگ شدگی پروستات و کیسه های منی در مرد و دردکمر در زنان می گردد.

 

نکته حائز اهمیت از نظر بهداشتی اینست که عوارض استمناء بیشتر به کشمکش های روانی آن مربوط می شود. مثلا وقتی یک جوان جلق را باعث کوری و دیوانگی و غیره بداند، هربار که به این کار مبادرت می کند خود را حقیر و گناهکار می داند و این احساس بصورت دائمی موجب اختلالاتی در طرز تفکر او خواهد داشت. بنابراین آموزش بهداشت جنسی در این مقطع از طرف پزشکان و متخصصان مربوط حائز اهمیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۴۸
دکتر خالد

مضرات خود ارضایی

این مقاله از دیدگاه مذهبی به موضوع خود ارضایی نپرداخته است.و تنها سعی شده از دیدگاه علمی و اجتماعی موضوع خود ارضایی بررسی گردد. همچنین عنوان می داریم که لزوما تمام مطالب عنوان شده در این مقاله صحیح نمی باشد و مطالب علمی همیشه در حال بازنگری می باشد .

تذکر : مطالعه این مقاله بیوطب مناسب همه رده های سنی نمی باشد و این مقاله شامل مطالبی است که ممکن است برای همه مناسب نباشد.

خود ارضایی

استمنا یا اونانیسم یا ماستور باسیون یا خود ارضای عبارت است از سکس با خود تا سر حد ارضاء شدن که بیشتر توام با خیال بافی صورت می گیرد . خود ارضایی در قبل از ازدواج یک امر طبیعی و بدلیل کمبود رابطه جنسی میباشد و در نزد هر دو جنس شایع است . نوجوان و جوان مدتی بعد از بلوغ کم کم تحت فشار جسمی قرار خواهد گرفت و حتی در صورت عدم اقدام به این مورد در هنگام خواب  تخلیه و ارگاسم صورت خواهد گرفت.لازم به ذکر است زمان اولین خود ارضایی در افراد مختلف گوناگون است و حتی خود ارضایی در کودک ۲ ساله نیز گزارش شده است. انسان تنها موجودی نیست که خود ارضایی می کند، و  در میمونها نیز مورد خود ارضایی مشاهده شده است .

خود ارضایی در بعد از ازدواج

خود ارضایی در بعد از ازدواج بدلیل عدم رفتار جنسی مناسب زوجین صورت می گیرد و می بایست فرد را با ایجاد رویه درست زناشویی به روال عادی بازگرداند.البته در زمان بارداری و در هفته های آخر بارداری نیز خود ارضایی در مردان دیده می شود.

حالات روحی افراد بعد از خود ارضایی

فرد پس از خود ارضایی خود را آدم ضعیف النفسی می یابد و تا حدودی خود را مریض و متفاوت از دیگران احساس میکند.پس از خود ارضایی بارها به خود قول می دهد که دیگر این کار را نکند ولی مجدداً تکرار می گردد. این امر باعث می شود که فرد فکر کند اراده نداشته و خود را ضعیف احساس کند.بعضی افراد بعد از خودارضایی بستگی به نوع تربیت و اخلاقیات خود دچار عذاب وجدان نیز می گردند.

بررسی خود ارضایی از نظر علمی

افراط در هر چیز نتیجه ای جز ضرر ندارد.موردیکه اشکال خود ارضایی میباشد این است که شما صرفاً از نظر جنسی ارضا میشوید و سایر حواس شما مثل لامسه و غیره همچنان تشنه میباشند.به همین دلیل خود ارضایی شما را مانند یک رابطه واقعی ارضا نمیکند و حالت آرامش روحی بعد از رابطه واقعی را به شما القا نمیکند.پس افراط در آن می تواند باعث بهم ریختگی توازن شما گردد.

در زمان حالت جنسی شما برای انزال کالری زیادی میسوزانید . پس سعی کنید که حتماً بعد از آن مواد مقوی و همچنین غذای گرم بخورید.

قبل از خواب سعی کنید برای عدم تحریک جهاز جنسی خود را با آب سرد بشویید.

هیچگاه در حالت ایستاده مبادرت به انجام این کار نکنید.

مواد شوینده از قبیل شامپو و صابون باعث خشکی پوست و سائیدگی میشوند و همچنین ایجاد سوزش مینمایند.از اینها استفاده نکنید.

خود را تحریک به انجام این کار نکنید و سعی کنید تا زمانیکه غدد شما ترشح طبیعی نکرده و امکان برون ریزی طبیعی بوجود نیامده دست به این کار نزنید.

غذاهای سرد در کم کردن التهاب شما موثرند.

بعد از انزال سعی کنید حتماً ادرار کنید.

پیامدهای خودارضایی که بصورت اعتیاد و بیش از حد باشد:

√ مرحله مشکل ساز (Problematic)

در افرادی که مدتی است گرفتار خودارضایی بیمارگونه و به شکل  اعتیاد شده اند(روزانه بیش از ۱تا ۲بار) ، زودرس ترین عوارض ناشی‏از خودارضایی بسیار زیاد عبارت است از:

• خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

• عدم تمرکز حواس (Lack of concentration)،

• ضعف حافظه (Poor memory)،

• استرس و اضطراب (Stress/Anxiety).

√ مرحله گرفتاری شدید (Severe)

بروز علایم زیر در فرد گرفتارخود ارضایی ، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله اول است و فرد حتی در روز ۳ تا ۴ بار استمناء می کند  و در نتیجه عوارض شدیدتری ظاهر شده است:

• خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

• نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقی (Mood swings)،

• حساسیت بیش از حد و زودرنجی ( Irritability)،

• کمردرد (Lower back pain)،

• نازک شدن موها (Thinning hair)،

• ناتوانی جنسی زودرس در جوانی (Youth impotence)،

• بی‏خوابی یا بدخوابی و مشکلات مشابه (Insomnia/Sleep problem).

√ مرحله گرفتاری بسیار شدید یا حالت اعتیاد (Addictive)

بروز علایم زیر در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است که شدت ابتلای وی یا مدت آن بیش از مرحله دوم است و فرد حتی در روز ۵ بار استمناء می کند  و در نتیجه عوارض بسیار شدیدتری ظاهر شده است:

• خستگی و کوفتگی (Fatigues/Tiredness)،

• ریزش شدید موها (Severe hair loss)،

• تارشدن دید چشم‏ها (Blurred vision)،

• وز وز گوش (Buzzing in the ears)،

• انزال زودرس و غیرارادی یا خروج منی به صورت قطره قطره ( prematurelyEjaculation)،

• درد کشاله ران و ناحیه تناسلی (Groin/Testicular pain)،

• دردهای قولنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه ( the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).

عوارض پزشکی خود ارضایی

در دانش پزشکی، روند پیدایش علایم یک بیماری و چگونگی بروز عوارض و نشانه‏ های کلینیکی، در شناخت هر چه بیشتر یک بیماری بسیار مهم است و می‏تواند پزشک را در تشخیص و درمان بهتر بیماری و مریض را در پیشگیری کمک کند. به این دلیل مناسب است درباره نحوه پیدایش برخی از عوارض خود ارضایی که در به آن اشاره شد بیشتر به آن توضیح داده شود تا خواننده عزیز با روند پیدایش این عوارض، یا به اصطلاح پاتوفیزیولوژی (Pathophysiology) آن آشنا شود.

√ خستگی و کوفتگی:

انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسی)، باعث مصرف سریع مواد غذایی ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلی لازم برای تولید انرژی عضلانی) می‏شود. خستگی عضلانی تقریبا با سرعت تهی شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگی بیشتر است .در خودارضایی بسیار زیاد و بیمار گونه، به علت انقباض‏های مکرر عضلات بدن، ذخایر گلیکوژن عضلات به سرعت تمام می‏شود و خستگی و کوفتگی همیشه از عوارض بدیهی آن است.

√ ریزش مو:

خودارضایی شدید و بیمارگونه به تدریج با تغییرات هورمونی و شیمیایی که در بدن ایجاد می‏کند، باعث افزایش هورمون جنسی مردانه؛ یعنی، تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون (DHT=Dihydrotestosterone) می‏شود که از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ریزش موها و تاسی و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشی از آن در پیری است.

خود ارضایی مکرر و بیمار گونه و اعتیادی  باعث تحریک بیش از حد سیستم عصبی پاراسمپاتیک و افزایش تخلیه اَسِتیل کولین (Acetyle Choline) از انتهای این رشته ها در مغز می‏گردد که این خود باعث پاره‏ای از عوارض جسمانی و روانی، چون حواس‏پرتی (Absentmilndedness)، کمی حافظه (Memory)، عدم تمرکز حواس، سیاهی رفتن چشم و در نهایت تاری دید می‏شود. تمام این علامت‏ها ناشی از تغییر تعادل میزان مواد شیمیایی موجود در مغز است که بین سلول‏های عصبی رد و بدل می‏شود و انتقال پیام‏های مختلف را بر عهده دارد.

برخی نیز بر این عقیده‏اند که علت بروز اختلالات مغزی (مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و کاهش حافظه) ناشی از ظرفیت عظیمی از انرژی بدن است که در انزال های مکرر در یک روز ، تخلیه شده و هدر می‏رود؛ زیرا مایع منی حاوی مقدار بسیار زیادی DNA (هسته ۴۰۰-۳۰۰، اسپرمی که در هر انزال خارج می‏شود)، RNA آنزیم‏ها، پروتئین‏ها، مواد قندی، لسیتین (Lecithin)، کلسیم، فسفر، نمک‏های بیولوژیک، تستوسترون و… است. این ذخایر عظیم انرژی – که باید در بدن برای رشد و تقویت بخش‏های مختلف مورد استفاده قرار گیرد – بیهوده و به طور مکرر از بدن خارج می‏شود و هر کدام عوارضی را به دنبال می‏آورند.

برای مثال از آنجا که سلول‏های خونی و پلاکت‏ها در مغز استخوان‏ها تولید می‏شود و به تکامل نهایی می‏رسد و برای تولید آنها نیز انرژی بسیار زیادی مورد نیاز است؛ در افراد گرفتار خودارضایی، تکامل مغز استخوان و در نتیجه تولید سلول‏های خونی با مشکل مواجه شده و منشأ کم خونی، ضعف و خستگی در این افراد است. نیز دفع فسفر و لیستین بیش از حد از طریق انزال‏های مکرر، باعث کاهش ذخایر این مواد می‏شود که مواد حیاتی برای سلامتی سلول‏های عصبی هستند و در نتیجه اختلال عملکرد سیستم عصبی، مانند حواس پرتی، عدم تمرکز حواس و… بروز خواهد کرد.

آسیب‏های روحی و روانی‏ خود ارضایی

ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏ گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهای روانی و روحی خودارضایی بیمارگونه و به شکل اعتیادی است. شرح پاره‏ای از این موارد در مباحث گذشته روشن شد.

آسیب‏های اجتماعی‏ خود ارضایی

ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج  ، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر(استمناء بعد از ازدواج )، احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک‏

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی

نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. البته ترک اعتیاد و عادتِ نامطلوب، در زمانِ کوتاه بدون راهنمای کارآزموده و دلسوز، امکان ندارد. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را در ترک خود ارضاییایفا می‏کند. درمان و چاره جویی خود ارضایی باید منطبق بر خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.

بنابراین بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عین حقیقت است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد؛ به عبارت دیگر، اراده تقویت شدنی و پرورش یافتنی است و راه پرورش و تقویت آن این است که برخلاف میل خود، اندک اندک به مقابله با ایک اعتیاد  برخیزد تا پس از مدتی لذت توانستن را بچشد.

تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است.نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است‏

ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به این استمناء یا خود ارضایی بیمار گونه و اعتیادی ، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.

پل ژاگو بر آن است که: «تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است»

سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود

یکی از راههای ترک خود ارضایی این است که از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک‏ کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

۷-از راههای دیگر ترک خود ارضایی این است که از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود (به خصوص شب‏ها و قبل از خوابیدن).

یکی دیگر از راههای ترک خود ارضایی این است که از دست‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ورزی کرد!

هرگز نباید به رو خوابید.

به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زیارت، عبادت و … پر کند.

سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.

هرگاه  مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی  بسیار مفید است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۳۸
دکتر خالد

بی احتیاطی نکن ، حتی یک ثانیه ...

برای ترک خودارضایی ، یک قانون بسیار مهم وجود داره ، اینکه اصلا نباید بی احتیاطی کرد ، خب حالا بی احتیاطی یعنی چی ؟

بی احتیاطی یعنی اینکه مثلا خانواده داره میرن مهمانی ، تو باهاشون نمیری و تنها تو خونه می مونی ، تنها در خانه به همراه یک کامپیوتر متصل به اینترنت و ادامه ...

ماجرا ...

این بزرگترین بی احتیاطی ممکنه ...

در مسیر ترک ، به هیچ وجه نباید ریسک کرد ، حریف اینقدر قوی هست که راه شکستش ، به حداقل رساندن میزان اشتباه و بی احتیاطی است ...

حالا پیش خودت حساب کن مثلا  تا حالا چند بار " تنهایی " باعث شده که خودارضایی کنی ؟!

و اما مثالی دیگر از بی احتیاطی :

مثلا میری تو اتاقت و درب اتاق رو می بندی یا قفل میکنی ، بعدش میری سراغ کامپیوتر و اینترنت و ادامه ماجراهایش !
شاید وقتی در رو داری می بندی ، نیت بدی نداشته باشی ، اما این بی احتیاطیه ...

شما با تنها موندن در خانه یا با بستن درب اتاق ، چه بخاهید و چه نخاهید در موقعیت گناه قرار می گیرید ، یعنی در این شرایط ، همه چیز برای انجام خودارضایی مهیاست ...

و اما مثالی دیگر از بی احتیاطی :

شب وقتی همه خوابند ، مثلا بعد از ساعت 12 شب ، میری سراغ کامپیوتر ...

شاید اون موقع ، نیت خودارضایی نداشته باشی ، اما موقعیت ، موقعیتی هست که شرایط هر خطایی مهیاست ...

این موارد و امثال این رو میگن بی احتیاطی ، یعنی قرار گرفتن در موقعیت گناه ...

فکر کنید یکی بره لبه پرتگاه بایسته و نیت خودکشی هم نداشته باشه ، اما بهرحال در شرایط خطرناکی قرار داره و هر لحظه امکان سقوط وجود داره ، اینجور مواردو میگن بی احتیاطی ...

هیچ ‌گاه کسی که خود را به پرتگاه نزدیک نکرده در معرض افتادن نیست …

نزدیک شدن به گناه ، چراغ سبز نشان دادن به شیطان است و کسی که یک قدم به سمت گناه برود ، شیطان ادامه راه را به طرف او می‌دود !

پس یکی از بزرگترین دلایل خودارضایی همه ماها ، بی احتیاطی هست ، یعنی با خیالی راحت ، با غروری بیجا و با اعتماد به نفسی زیاد ، قرار می گیریم در موقعیت و شرایط گناه ...

اگه در این فضا و موقعیت قرار گرفتی و خدای نکرده دست به خودارضایی زدی ، یقه هیچ کسی رو نگیر ، چون مقصر فقط و فقط خودت هستی ، زیرا از قبل همه چیز قابل پیش بینی بود و قابل حدس زدن بود که کار به خودارضایی میکشه ...

بچه ها ، راه نجات از خودارضایی ، دور بودن از موقعیت گناه هست ، دور بودن از شرایطی که گناه کردن خیلی راحته ...

 بچه ها ، گناه مانند آهن ربایی است که نزدیک شدن به آن ، برای جذب شدن به آن کافی است ، پس این جمله را تکرار می‌کنیم: برای رهایی از بند گناه از هزار کیلومتری آن فرار کنید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۰۹
دکتر خالد

دانلود کتابهایی برای ترک خودارضایی(استمنا) ...

در ادامه 3 کتاب با موضوع ترک و درمان خودارضایی ( استمنا ) را با فرمت هایpdf (قابل اجرا در کامپیوتر ) و فرمت جاوا (قابل اجرا در گوشی های موبایل) می توانید دانلود کنید .

کتاب اول :

عنوان کتاب : مشکلات جنسی جوانان

نویسنده : آیت الله مکارم شیرازی

این کتاب به دو فرمت ...

pdf و جاوا ، جداگانه قرار داده شده ، که به دلخواه هر کدام را خواستید دانلود کنید .

توضیح در مورد این کتاب :

 بیماری خودارضایی را از همه لحاظ بررسی می کند و به عوارض ، نامه های افرادی که خودارضایی می کنند ، روشهای ترک خودارضایی ، درمان خودارضایی ، نامه های افرادی که خودارضایی را ترک نموده اند ، می پردازد  توصیه می کنم این کتاب را که به آسانی در کامپیوتر و همچنین از روی گوشی های  موبایل ، قابل خواندن می باشد را دانلود کنید .

                             دانلود کتاب جاوا                                       دانلود کتاب pdf

 

کتاب دوم :

عنوان کتاب : درمان خودارضایی

نویسنده : ؟

این کتاب به دو فرمت pdf و جاوا ، جداگانه قرار داده شده ، که به دلخواه هر کدام را خواستید دانلود کنید .

توضیح در مورد این کتاب :

بیماری خودارضایی (استمنا) ، ضررهای روحی و جسمی و اجتماعی خودارضایی ، اعمال روحی و جسمی و اجتماعی برای ترک و درمان خودارضایی (استمنا) را بررسی می کند ، توصیه می کنم حتما ، این کتاب را که به آسانی در کامپیوتر و همچنین از روی گوشی های  موبایل ، قابل خواندن می باشد را دانلود کنید .

                         دانلود کتاب جاوا                                         دانلود کتاب pdf                                      

 

 

کتاب سوم :

عنوان کتاب :  ترک خودارضایی

نویسنده : ؟

این کتاب را فقط با فرمت جاوا می توانید دانلود کنید .

توضیح در مورد این کتاب :

بیماری خودارضایی را از نظر علمی و پزشکی و همچنین بهترین روشهای ترک استمنا را بررسی می کند .

 این کتاب را که به آسانی از روی گوشی های  موبایل ، قابل خواندن می باشد را دانلود کنید .

                                                     دانلود کتاب جاوا    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۰۶
دکتر خالد

عوامل تحریک کننده و راه حلهای غلبه بر آن ...

دوستان تصمیم گرفتم ، در این پست ، شرایط مختلفی را که باعث تحریک و خودارضایی کردن ما می شود را بنویسم و سپس راه حل غلبه بر آن شرایط را هم بنویسم ، حتما و حتما ، هر کسی که مبتلا به خودارضایی هست ، این نکات را در کاغذی یادداشت کند و همیشه با خود و یا دم دستش قرار دهد ، تا در هر کدام از این شرایط تحریک کننده که قرار گرفت ، راه حل مربوط به اون شرایط را استفاده کند ، پس حتما این سوال و جوابها را یه جایی یادداشت کنید و اینقدر بخوانید که از حفظ شوید ...

1- بعضی اوقات خواسته و در بیشتر اوقات ناخواسته ، یه سری افکار و خیالات و وسوسه های تحریک کننده و شیطانی به ذهنم خطور میکنه و مرا وادار به خودارضایی کردن می کند ، برای نجات از این موقعیت چی کار کنم ؟

بهترین راه حل برای این موقعیت ، گفتن این ذکرهست : 

لاحَولَ وَلا قُوَّةَ الا بِا اللهِ العَلِیِّ العَظیم (هیچ حرکت و نیرو و قدرتی نیست مگر به وسیله خدای بلند مرتبه و بزرگ)

گفتن این ذکر ، فوق العاده اثر بخش و مجربه ، بارها ، به خود من کمک کرده و بعضی افراد دیگه هم ، نظر گذاشته اند که برای اونها هم ، مفید بوده ، ذکر عجیب و غریبیه، فقط باید حواستون باشه ، همینطوری بدون توجه ، به زبان نیارید ، بلکه با توجه به کلمات و معانیش آن را تکرار کنید ، زمانی که این ذکر رو با دقت تکرار می کنید ، اون لحظات هیچ فکر دیگری ، در ذهنتون ، اجازه ورود ، پیدا نمی کنه ( روایتی از پیغمبر (ص) هست که گفتن این ذکر ، باعث فرار و دوری شیطان از انسان میشه)

2 - بعضی اوقات  در زندگی شخصی ، خانوادگی یا درسی خودم ، یه سری مشکلاتی برایم پیش میاد ، که آنقدر من رو اذیت و آزار میدند ، ناچار میشم برای فرار از اون مشکلات و سختی ها ، بروم و خودارضایی کنم ، برای نجات از این موقعیت چه کاری انجام دهم ؟

خود من ، بارها و بارها از این موقعیت ضربه خوردم و خودارضایی کردم ، باید تو اون لحظات، این حرفو به خودتون بگید که اگر من بروم و خودارضایی کنم ، مشکلاتم کمتر میشه یا بیشتر میشه ، شک نکنید ، اگر بروید و خودارضایی کنید ، مشکلاتتون ، هزاران برابر بیشتر میشه ، اوضاع اینقدر براتون بد میشه که تا سر حد جنون میرسید ، پس وقتی در اون شرایط قرار گرفتید ، برای اینکه به سمت استمنا نروید ، بیشتر شدن مشکلات و افسردگی و سختی های پس از خودارضایی رو به یاد خودتون بیارید ( خودارضایی ، احمقانه ترین راه ، برای فرار از مشکلاته) ...

3 - زمینه بسیاری از اوقاتی که خودارضایی کردم ، دلیلش اینترنت بود ، مطالب و محتویات تحریک کننده ای در اینترنت وجود دارد ، که شرایط خودارضایی کردن رو برای من مهیا می کنند ، برای نجات از این موقعیت چه کاری انجام دهم ؟

ببینید ، اینترنت چیز بدی نیست ، اما بعضی چیزها برای بعضی افراد ، ضررهاش بیشتر از فوایدشه ، به این فکر کنید ، اگر اینترنت اصلا وجود نداشت ، شاید خیلی مدت قبل ، خودارضایی را ترک کرده بودیم ، اینترنت برای گرفتاران خودارضایی ، بهترین مکان برای مهیا کردن شرایط برای خودارضاییه ، تعارف که نداریم و خودمون رو گول هم  که نمی خواهیم بزنیم ، اینترنت برای ماها خیلی مضره ، اینترنت خیلی و خیلی به ما ضربه زده ، پس سعی کنید به مرور ، اینترنت رو در زندگیتون کم و کمتر و کمتر کنید ، با خودتون عهد ببندید ، هر وقت در اینترنت واقعا کاری دارم ، به سراغش برم ، هیچ وقت بی هدف ، تو اینترنت نچرخم ، باور کنید بدون اینترنت هم زندگی تموم نمیشه ، یه جایی برای خودتون بنویسید که مثلا در هفته ، فقط  3 ساعت یا 5 ساعت اینترنت بیام و بروید یه کارت 3 ساعته یا 5 ساعته بخرید و فقط به همون اندازه از اینترنت استفاده کنید ، در اون لحظاتی هم که واقعا کار و هدفی دارید ، به گفته یکی از بازدیدکنندگان این وبلاگ ( به نام سهیل) یک جلد قرآن رو روی میز کامپیوترتون قرار بدید ، بودن قرآن ، باعث میشه حواسمون خیلی جمع باشه و خیلی احتیاط کنیم ...

 سرویس adsl اینترنت ، برای گرفتاران خودارضایی مثل سم هستش ، چون خیلی کارها رو با اینترنت پرسرعت راحت تر میشه انجام داد ! پس به نفع خودتونه که از این سرویس استفادن نکنید ( اگر الان از آن استفاده می کنید ، آخر ماه ، دیگه شارژش نکنید ، چون وقتی مثلا به مدت یک ماه اینترنت پر سرعت داشته باشید و پولش رو هم داده باشید ، نمی تونید جلوی خودتون رو بگیرید و همین جور بی هدف هم که شده به اینترنت می روید و امکان شکوندن توبتون زیاد میشه )

4 -  بیرون از خونه ، یعنی زمانی که به داخل شهر میرم ، اینقدر وضعیت داخل شهر ، بد و تحریک کننده هست که من ، در اولین فرصتی که به دست بیارم ، میرم و استمنا می کنم ، برای نجات از این موقعیت چه کاری انجام دهم ؟

ببنید ، تعارف که با خودمون نداریم ، الان بیرون از خونه ، اینقدر بد حجابی زیاد شده که دیدن اون بدحجابی ها ، خیلی آدم رو تحریک می کنه و آدم بعد از دیدن اون بد حجابی ها ، فشار شهوتش زیاد میشه و در اولین فرصت ، میره و خودارضایی می کنه ، پس راه حلش خیلی معلومه ، بیرون که می روید ، بی هدف نروید ، همینجوری برای چرخ زدن نروید ،( اگر می خواهید با دوستاتون ، بیرون تفریح کنید ، جایی برید که خلوتتر باشه ) وقتی هدف داشته باشید ، مستقیم می روید دنبال کار خودتون ، اگر محصلید یا هر چیز دیگه ای ، در داخل شهر فقط باید مراقب چشماتون باشید ، مثلا از جلوی یه دختر که رد میشید ، بهش نگاه نکنید ، حواستون به راه و کار خودتون باشه ، فقط نگاه نکنید ، چشمهاتون روببرید به سمت ویترین مغازه ها ، جلوی پاهاتون ، نمیدونم هر جایی ، به جز نگاه به نامحرم ، پس نگاه نکنید تا هیچگونه تحریکی هم نشوید، انتخاب دیدن یا ندیدن ، با شما هستش ...

5 - الف) زمانی که از تلویزیون صدا و سیمای خودمون ، بعضی فیلم ها و سریال ها رو می بینم ، دیدن بعضی بازیگران زن اون فیلم ها ، باعث به وجود آمدن تحریک و هزاران فکر و خیال در من میشود ، برای نجات از این موقعیت ها چه کاری انجام دهم ؟

این درد خیلی از ماها هستش ، خود من در حال حاضر ، بیشترین محرکم همین تلویزیون و فیلمهای خودمونه ، باید تا جایی که میتونید ، دور خیلی از فیلمها رو خط بکشید ، اما بعضی فیلمها هستش که شاید خیلی دوستشون داشته باشید و می خواهید که دنبالش کنید ، در این صورت ، من این کار رو می کنم که ، مثلا وقتی بازیگر زنش رو که دیدنش باعث تحریکم میشه رو داره نشون میده ، به یه قسمت دیگه تلویزیون نگاه میکنم ، بعضی اوقات اون لحظات چشمهامو تار می کنم تا واضح نبینمشون ، میتونید اون لحظات ، میز تلویزیون ، دیوار ، ساعت و هر جای دیگه ای رو نگاه کنید و با شنیدن دیالوگها ، متوجه فیلم هم بشید ، ببینید شاید سخت باشه ، اما این چیزها نقطه ضعفمونه ، تحریکمون می کنه ، باید اونا رو یه جوری دور بزنیم ، جلوشو بگیریم ، راه حل من ، یکی از بهترین روشهایه ...

ب) ما در خانه خودمون ماهواره داریم و ماهواره هم پر از کانال های تحریک کننده هست ، با این چه کنم ؟

اگه ماهواره دارید که کارتون خیلی و خیلی سخته ، ماهواره یه جورایی برای ماها که گرفتار خودارضایی هستیم ، شاید از اینترنت هم بدتر باشه ، باید دور هر برنامه ای از ماهواره که شما رو تحریک می کنه ، یه خط قرمز بکشید   تو ماهواره دیگه همه چیز آزاده و هر چیزی امکان داره در اون پخش بشه ، خیلی ماهواره خطرناکه ، تا سعی دارید اخبار و برنامه هایی که تحریک کننده نیست ، ببینید ، هیچ وقت تنهایی خونه نمونید و تنهایی به سمت ماهواره نروید ( بدونید اون لحظات ، شیطان بغلتون نشسته )

6 - می خواهم وارد سایتهای مستهجن شوم و مطالب ، عکس ها و محتویات تحریک کننده اش را ببینم ، اما خودارضایی نکنم ؟

اگه این سوال ، سوال شما هست ، بدونید که هنوز تصمیمتان برای ترک جدی نیست ومی خواهید خودارضایی کردن رو ادامه بدید و هنوز می خواهید بیچاره و بدبخت باشید ، مثل این می ماند که یه نفر از بالای آپارتمان صد طبقه ، خودش رو پایین بندازه و بگه من نمی میرم ، ببینید چقدر این حرف مسخره هست ، اصلا امکان نداره کسی وارد اینگونه سایتها بشه و خودارضایی نکنه ، امکان نداره ...

فکر رفتن به اینگونه سایتها رو هم نباید بکنید ، چون صد در صد عاقبتش خودارضاییه ...

7 - در موبایلم ، یه سری عکس و کلیپ و پیامک تحریک کننده  و همچنین در کامپیوترم یه سری شو ، فیلمهای زبان اصلی و عکس های تحریک کننده دارم ، با آنها چه کنم ؟

همین الان بروید و حذفشون کنید ، رحم نکنید ، شک به خودتون راه ندید ، همه رو از اول تا آخر از بین ببرید ، اگه  CD ،  DVD شو ، فیلم غیر اخلاقی یا زبان اصلی دارید ، بروید همه رو بشکونید ، از بینشون ببرید ، هیچ چیزی نباید در اطرافتون وجود داشته باشه که در خودارضایی کردن ، بهتون کمک کنه ، ایمان داشته باشید ، هرگز پشیمون نمیشید ...

8 - بعضی اوقات ، در اطراف خودم ، یه سری از دوستانم هستند ، که معاشرت و دوستی با اونها ، تاثیرات بدی ، رو من میذاره و باعث میشن ، من برم و خودارضایی کنم ، با اونها چه کنم ؟

این هم راه حلش خیلی معلومه ، نمی گم باهاشون قهر کنید ، اما رابطه خودتون با اونها رو ، به حد یک سلام و علیک برسونید ، اگه خیلی باهاشون صمیمی هستید ، بهش رک و پوست کنده بگید ، که من از تو جز ضرر و زیان چیزی ندیدم ، من خط فکری ام با تو فرق می کنه ، من یه جور فکر می کنم و تو یه جور دیگه ، بهتره زیاد ، کاری به کار هم نداشته باشیم ...

9 - بعضی اوقات ، هیچکدام از موارد تحریک کننده بالا وجود ندارد ، اما باز هم من تحریک میشم و میروم و خودارضایی می کنم ، برای نجات از این موقعیت چه کاری انجام دهم ؟

این جور مواقع ، باید از تلقین استفاده کنید ، به صورت عجیب و غریبی ، شدت شهوت رو کم می کنه ، انگار گفتن حرف حساب ، رو نفس ما اثر میذاره و نفس اون حرفهای ما رو می پذیره ، اما اون حرفها چیه ؟

باید به نفس خودتون ، لحظات بسیار سخت و غیرقابل تحمل پس از خودارضایی رو یادآوری کنید ، بهش بگید ، انجام خودارضایی ، مثل آب شور دریا هستش ، هر چند بار که انجام بدیم ، باز هم تشنه تر میشم و این شهوت ها تمام شدنی و سیر شدنی نیستش ، بعد از اینکه خودارضایی کنیم ، آدم دیوانه میشه ، افسرده میشه ، به مرز جنون می رسه ، این حالات روباید به نفستون و خودتون یاد آوری کنید ، اثر عجیبی داره ، شدت شهوت خیلی و خیلی کم میشه ، به طوری که میشه کنترلش کرد ...

10- بعضی اوقات ، اشتباه می کنم و یکی از نکات بالا را ، به هر دلیلی رعایت نمی کنم ، در موقعیت بسیار سخت و پرفشار شهوت قرار می گیرم و میتونم حدس بزنم که چند دقیقه دیگه میرم و خودارضایی می کنم ، برای نجات از این شرایط فوق العاده سخت ، چه کاری انجام دهم ؟

بهترین روش برای نجات از این شرایط سخت ، پیشنهاد یکی از بازدید کنندگان این وبلاگ ( به نام امیر ) هست ، روش این هست که در اون لحظات پر از شهوت ، بلافاصله برویم و با یه ماژیگ یا خودکار ، روی کف دو دستمون نام خدا ، پیامبران و امامان معصوم (علیهم السلام ) رو بنویسیم ، روی کف دو دستمون بنویسیم : یا خدا ، یا محمد ، یا فاطمه الزهرا ، یا مهدی ، یا امام علی و ... ، حتما این کار رو انجام بدهید ، فکر نکنم ، اینقدر بیچاره شده باشیم که با دستی که نام اون بزرگواران نوشته شده ، برویم و خودمون رو ارضا کنیم ...

این رو دوباره تکرار می کنم ، اگر ترک خودارضایی برای ماها ، امکانپذیر نبود ، خدا به خاطر انجامش ، ما را مجازات نمی کرد ، خدا به این دلیل ، ما را از انجام خودارضایی منع نموده ، چون همچین قدرتی رو در وجودمان ، برای خودارضایی نکردن قرار داده ...

نکاتی دیگر :

# هیچ وقت ، تو خونه تنها نمونید ، روایتی هست که شیطان ، بعضی اوقات ، امیدش برای موفق شدن ، خیلی بیشتر میشه و به سرعت به سمت انسان میاد تا اونو به گناه بکشونه ، یکی از اون اوقات ، زمانی هست که آدم تنها هست ...

#اگر در کامپیوترتون برنامه یاهو مسنجر نصبه ، همین الان بروید و اونو حذف کنید ، چت کردن با یاهو مسنجر برای ماها که گرفتار خودارضایی هستیم ، مثل زهر خطرناکه ، اصلا چت نکنید و همین الان بروید و برنامه یاهو مسنجر رو از کامپیوترتون حذف کنید ...

# تا سعی دارید با جمع باشید ، روایتی است که دست خدا روی جمعیت هستش ، خودتون رو وارد جمع دوستان ، جمع فامیل ، جمع خانواده کنید ، وقتی توی جمع هستید ، خیلی افکار و گناه ها ، دیگه اجازه نشان دادن خودشون رو اصلا پیدا نمی کنند ...

حتما و حتما ، تمام نکات بالا رو ، روی کاغذی یادداشت کنید و اینقدر از رویش بخونید تا حفظ بشید و بعد از اون ، در هر کدام از موقعیت های بالا قرار گرفتید ، از روش و راه حل مربوط به اون موقعیت ، استفاده کنید ...

مطمئن باشید با رعایت موارد بالا ، احتمال شکوندن توبتون ، نزدیک به صفر میشه و یه روز به خودتون میایید و می بینید که یک ماه ، سه ماه ، یک سال و بیشتر گذشته و شما دیگه خودارضایی نکردید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۰۱
دکتر خالد

راهکار خدا برای ترک خودارضایی بندگانش ...

من برای ترک خودارضایی ، راههای زیادی رو امتحان کردم ، با بعضی از این روشها یه مدتی دووم آوردم ، اما دوباره توبه شکوندم ، در طول این سالهایی که گرفتار خودارضایی هستم ، بهترین راهی که برای ترک استمنا ، امتحان کردم و صد در صد در من جواب داده ، روش پیشگیری از قرار گرفتن در موقعیت گناه بوده وهست ...

تمام راهکارها و روشهای ترک ، زمانی جواب میده که شما این روش پیشگیری رو رعایت کنید ، بدون پیشگیری ، ترک کردن خودارضایی محاله ...

من از وقتی که این روش رو برای ترک دارم اجرا می کنم ، تا حالا استمنا نکردم و توبه ام شکسته نشده ...

پیش خودم خیال کردم که خودم این روش رو کشف کردم ، تازه اون هم بعد سالها گرفتار خودارضایی بودن !

الآن تازه فهمیدم خدا حدود 1400 سال پیش این روشو در قرآن پیشنهاد داده بود ، قسمتی از ...
آیه 151 سوره انعام  رو بخون :

... و لا تقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن ... ذلکم وصاکم به لعلکم تعقلون

... و دیگر به کارهای زشت آشکار و پنهان نزدیک نشوید ... خدا شما را به این اندرزها سفارش نموده ، باشد که تعقل و فکر کنید

در این آیه ، خدا نگفته کارهای زشت نکنید ، بلکه گفته نزدیک نشوید ، این حرف خدا هزاران حکمت و رمز و راز داره ...

این یعنی اینکه نزدیک شدن و قرار گرفتن در موقعیت گناه همانا و گناه کردن همانا ، دیر یا زود داره ، اما سوخت و سوز نداره ...

این دیگه حرف من که نیست ، حرف خدایی است که من و شما رو آفریده ، احساس نمی کنید خدا یه چیزایی از ما میدونه که این حرف رو زده : نزدیک نشوید ، نزدیک نشوید ...

به آخر ترجمه  آیه بالا  توجه کنید :

خدا شما را به این اندرزها سفارش نموده ، باشد که تعقل و فکر کنید ...

خدا یه حرفی زده ، حالا آخرش دوباره تاکید کرده که این نصیحت و اندرز من به شما هست ، امیدوارم یک ذره بهش فکر کنید ...

برادر و خواهر من ، از هر شرایطی که قرار گرفتن در اون شرایط ، تو رو به خودارضایی کردن نزدیک میکنه ، دوری کن ...

بارها مثال زدم و دوباره مهمترین هاشو براتون تکرار می کنم :

* تو خونه تنها نمون ، اگر به هر دلیلی تنها موندی ، در اون لحظات تنهایی ، کامپیوتر رو روشن نکن ، نمیگم به اینترنت وصل نشو ، میگم اصلا کامپیوترو روشن نکن ...

روشن کردن کامپیوتر در تنهایی برای گرفتاران خودارضایی ، یعنی نزدیک شدن به گناه ، هر چند نیت و قصد بدی نداشته باشید ، اصلا ریسک نکن ...

 

* درب  اتاقی که کامپیوترت اونجاست ، به هیچ وجه نبند ، بگذار درب اتاق باز باشه ...

دقیقا همون لحظه ای که درب اتاق رو میبندی ، یعنی شرایط رو برای گناه کردنت مهیا کردی ، حالا فقط کافیه اراده کنی برای خودارضایی کردن ...

 

* بعد از 12 شب ، اینترنت کانکت نشو ...

جنس شیطان از تاریکی و ظلمانی بودن هست و در تاریکی و سیاهی شب کارشو بهتر انجام میده ، تا حالا دقت کردید خیلی از گناهها در شب و در خلوت و تاریکی شب انجام میشه ، تا حالا دقت کردید بساط خیلی از فساد ها و خوشگذرانی کشورهای خارجی ، در شب هاست !

تصور کن بعد 12 شب تو اتاقت نشستی ، شاید خانواده ات هم خواب باشند ، شاید اولش نیت بدی از اینترنت اومدنت نداشته باشی ، اما فقط یه وسوسه کوچیک کافیه تا گناه کنی ، چون همه چیز برای گناه کردن مهیاست ...

 

* چت نکن ، حالا چه با یاهو مسنجر و چه با هر برنامه دیگه ای ...

چت کردن یعنی نزدیک شدن به موقعیت گناه ، دوباره تکرار می کنم شاید هیچ نیت بدی نداشته باشی ...

 

* با جنس مخالفت دوستی نداشته باش ...

این حرف زدن ها یعنی به گناه نزدیک شدن ، نمیدونم شاید بعضی ها باشند که عفت حضرت یوسف (ع) رو داشته باشند ، نمیدونم ! اکثرا نیت ازدواج در کار نیست ، فقط برای خوشگذرانیه ، کلمه به کلمه حرفهایی که زده میشه گناه هست و معمولا قربانی اینگونه دوستی ها ، دخترها هستند ؟

 

* فیلترشکن لعنتی رو از کامپیوترت پاک کن ، چه جوری اینو باید بگم نمیدونم !؟

با وجود فیلترشکن فقط چند کلیک فاصله داری تا سایتهای مستهجن ، یعنی اینقدر نزدیکی و خودت خبر نداری ، شایدم داری و بی خیالی ...

 

* و دهها موقعیت دیگر نزدیک شدن به گناه که خودتان فکر می کنید ...

فقط یک هفته این توصیه خدا در قرآن رو اجرا کن ، ببین چی میشه ؟ امتحان کن ، ضرر که نداره ، خدا داره به ما میگه نزدیک نشو ...

در کنار تمام این احتیاط ها و رعایت این توصیه ها ، میخام یک سفارش دیگه ای  رو اول به خودم و بعد به شماها بگم که اونو اجرا کنیم و در موقعیتش قرار بگیریم ...

نمیگم برید فلان دعا رو بخونید ، نمیگم برید فلان عمل مستحب رو انجام بدید ( البته که انجام دادنش بهتره و خدا رو خشنودتر میکنه ) ، میخام از یک چیزی که خدا برامون واجب کرده حرف بزنم ...

امام صادق وقتی داشت از دنیا میرفت ، اصحاب و خانواده اش اطرافش جمع شده بودند ، تصور کنید یه آدم معمولی در آخرین لحظات عمرش ، حتما یک چیز مهمی رو به اطرافیانش میگه ، مهمترین چیز ...

حالا امام صادق (ع) که امام معصوم هست ، آخرین حرفش در این دنیا ، چه بود ؟ سفارش به نماز بود ...

امام علی (ع) در هنگام خواندن نماز صبح ضربت خوردند و امام حسین(ع) در آخرین لحظات عمرشون ، نماز ظهر رو به جماعت و در اول وقتش خواندند ، دقیقا دقایقی قبل از اینکه سر مبارکشون رو از تنشون جدا کنند ...

این نماز چی هست ، خدا فقط میدونه ، چه اسراری داره ، فقط خدا میدونه ...

برادر و خواهر من ، به نظر من نخوندن نماز نامردیه ، این همه خدا بهت نعمت داده ، حالا بهت گفته نمازت رو بخون به نفع خودته  ...

روایت داریم اولین سوالی که در قیامت از هر آدمی می پرسند ، از نمازش هست ، حالا تصور کن چه تعداد آدم ، سر همون اولین سوال کم میارن !!!

همینطور که در شرایط گناه قرار نمیگیری ، همینطور نمازهایت رو بخون ، مطمئن باش جای دوری نمیره ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۲۲:۵۹
دکتر خالد

خیلی ها نظر میذارن و میگن : الف) نقطه ضعفشون فکر و خیالات تحریک کننده هست ب) و بعضی ها از اینترنت و موارد تحریک کننده دیگه ای ، ضربه می خورن ...

برای مقابله کردن با این دو مورد ، دو روش قطعی وجود داره که من در کل اینترنت ، راهکار بهتری ندیدم وسراغ ندارم ...

در ادامه مطلب ، این دو روش مقابله رو دقیق بخون و خداییش بیا و اجراش کن :

روش مقابله مورد الف :

بچه ها ببینید فکر و خیال ناجور خیلی اوقات ناخواسته و گاهی خواسته تو ذهنمون خطور میکنه ، هر کاری بکنی کم یا زیاد این فکرا تو سر آدم میاد ، فقط یک راه حل وجود داره که اگه اجراش کنی ، قطعا مشکل حل میشه :

روش اینه : همون چند ثانیه اول باید جلوشو بگیری و قطعش کنی ، تاکید می کنم همون چند ثانیه اول ...

یعنی همون لحظه اول فوری از جات بلند شو و تغییر وضعیت بده و اجازه نده که این فکر ادامه پیدا کنه یا به اصطلاح بال و پر بگیره ...

برو سر و صورتت رو یه آبی بزن ، اون لحظات کامپیوترت باید خاموش باشه ، حتما برو در جمع ، برو تو حیاط ، همینجوری راه برو تو خونه یا حیاط ، برو با یکی حرف بزن ، مثلا زنگ بزن به رفیقت ، خلاصه تغییر وضعیت بده در همون ثانیه های اول ...

این فکر وخیالات گذری هستند ، یعنی اگه ادامه اشون ندی ، بعد یه مدت زمانی از شرشون خلاص میشی ، اما اگه بعد از خطور فکرناجور ، تو هم ادامه اش بدی ، مطمئن باش کم میاری و کارت به گناه کشیده میشه ...

به خصوص قبل خواب یا اول صبح موقع بیدار شدن که تو رختخواب هستی ، خیلی مراقب باش ...

اول صبح به محض باز کردن چشمهات از جایت بلند شو و همیشه شب ها موقع خواب ، اگه دیر خوابت می بره ، تو گوشی موبایلت مثلا یه سخنرانی یا یه کتابی قرار بده تا فکرت مشغول اونا بشه ، یا یه چراغی شب خوابی روشن کن یه کتاب غیر درسی یا درسی بخون ، یکی از بهترین راهها برای اینکه شب زود خوابت ببره اینه که : صبح زود بلند بشی ، خود به خود شب زود خوابت می بره ، سعی کن صبح ها زودتر بیدار بشی ، آدم های زرنگ و موفق صبح ها زود بیدار میشن ...

روش مقابله مورد ب :

با خودت فکر کن هر دفعه از چه چیزهایی بیشتر ضربه می خوری ، یعنی چه چیزهایی اگه وجود نداشت ، تو کارت برای ترک فوق العاده راحت تر میشد :

 مثلا چت کردن ، اینترنت موبایل ، دیدن فیلم زبان اصلی ، دیدن شو ، برنامه های ماهواره ، کنترل نکردن نگاه ، شاید محتوای یه بازی کامپیوتری تحریک کننده باشه یا زیاد بازی کامپیوتری انجام دادن ، دوستی با جنس مخالف ، مدام چرخ زدن در فیس بوک و یوتیوب ، سایت های غیر اخلاقی و ...

بهترین راهکار اینه : به هر کدام از اینها که نقطه ضعفته و باعث شروع شدن تحریکت میشه ، نزدیک نشو یا ترکشون کن ...

مثلا نقطه ضعف خود من چت کردن بود ، دیگه هرگز چت نمی کنم و مسنجر رو از سیستمم حذف کردم ، حالا اگه در آینده خودم برمو دوباره نصبش کنم ، خب دیگه مقصر خودم هستم و اون ضرب المثل رو آخرش باید بگم :

خودم کردم که لعنت بر خودم باد !

اینو یادت باشه اگه آدمی به پرتگاه یا دره ای نزدیک نشه ، امکان نداره سقوط کنه ، منظورمو که گرفتی ؟!

خب ! شاید موردی که باعث شروع تحریکت میشه ، دست خودت نیست و یه روند طبیعیه ، یعنی نمیتونی کاریش کنی ، در این مورد ، باید به این فکر کنی که آیا این شرایط تحریک کننده ای که الان در اون به سر می بری ، فقط شامل حال تو میشه یا خیلی ها مثل خودت با این شرایط روبرو میشن ، آیا همه اونها هم در این مواقع خودارضایی میکنن ؟

مطمئنا جواب نه هست ، پس میشه در این مواقع گناه نکرد ، اگر نشدنی بود ، سایرین هم نمیتونستند ! در این جور مواقع به خاطر خودت و خدا مقاومت کن ، از خلوت و تنهایی هم فرار کن !

خدا شاهده این نکات رو رعایت کنی ، ترک خیلی راحت میشه ، همه چیز دست خودته ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ دی ۹۶ ، ۲۲:۴۸
دکتر خالد


مضرات و راههای ترک خود ارضایی

1. مضرات خود ارضائی
1. جسمی
توجه و آگاهی به عواقب خود ارضایی باعث می‏شود که انسان بهتر بتواند دامن همّت به کمر زده و از این گناه اجتناب ورزد. البته عواقب سوء وپیامدهای منفی و عملی این گناه جدای از آنکه معصیت است، فراتر از آن است که بتوان آنها را برشمرد؛ بلکه فقط به چند مورد از آن اکتفامی‏کنیم:

1. پیامدهای جسمانی: ضعف چشم و بینایی، (ضررهایی برای قلب ، کلیه ، کبد، ستون فقرات ، )تحلیل رفتن قوای جسمانی، عقیم شدن و ناتوانی در تولید مثل، پیری زودرس، ضعف مفاصل،لرزش دست، زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت.(در صورت ادامه دادن به این عادت زشت بعد از مدتی ممکن است بجای خارج شدن منی خون خارج شود و بعد از آن فرد دچار تشنج خواهد شد و در مواردی به مرگ منجر می شود) 
2. روحی
پیامدهای روحی و روانی: ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‏گیری، افسردگی، بی‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی،پرخاشگری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده
3. اجتماعی
ناسازگاری خانوادگی، بی‏میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر، بی‏غیرت شدن،احساس طرد شدن، از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک
نکاتی پیرامون ترک استمناء

سه نکته ای مهم مشترک برای تخفیف و درمان میان همه ی امراض و عادات وجود دارد:
• 
در درمان هر بیماری یا ترک هر عادت، مهمترین قسمت عزم و ارادهی فرد برای درمان و ترک عادت است.
• 
عدم یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.
• 
در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان .( بسیار مهم.  مثلا برای خود مدتی را در نظر بگیرید که تاپایان آن مدت این کار را کاملا ترک کرده باشید. البته سعی کنید که از زمان تصمیم دیگر هیچ گاه این کار را انجام ندهید.)

 

راه درمان

........

راه های درمان

 

1. نخستین گام برای درمان استمناء، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد.

بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف خواستن توانستن است- عین حقیقت است.
2. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در امر بهبود است. نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد.
افراد مبتلا به استمناء، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد.پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.
3.  سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
4.  از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

 

 

5. از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود ( دیدن فیلم تصویری در ذهن ایجاد می کند که تا مدتها از بین نخواهد رفت و روزی شما را زمین خواهد زد. همچنین انسان از راه  چشم تحریک می شود اما تخلیه جنسی نمی شود لذا تماشای تصاویر محرک عاملی حتمی برای  انجام جلق است .) البته اگر تا کنون این گونه تصاویر را دیده اید دیگر این کار را نکنید و به چیزی که دیده ای فکر نکنید تا کم کم از ذنتان پاک شود.

6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود. (این مطلب را جدی بگیرید )
7. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرغ، تخم‏مرغ، گوشت قرمز، و غذاهای چرب  اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.
8.  قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
9.  از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
10. از دست ‏ورزی با اندام جنسی، باید اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد
11. هرگز نباید به رو خوابید.
12. به منظور تخلیه انرژی  زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.( بسیار ماثراست)
13. برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با ورزش، عبادت و  پر کند.
14. سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شود و خود را به کاری سرگرم کند. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک میکند تا ارادهی خود را تقویت کند و به خود بگوید که میتواند استمنا را کنار بگذارد.
15. منحرف کردن فکر بسوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء اتفاق افتاد. ( می توانید یک شعر را حفظ کنید مثلا یک شعر مداحی زیبا و مورد علاقه را و هنگامی که متوجه می شوید دچار افکار منحرف کننده شده اید ، فکرتان را به سمت آن شعر ببرید و چندین بار آن را تکرار کنید . آنقدر شعر های خوب بخوانید تا از افکار بد خلاص شوید)
16. دوری از خیالپردازی و سرگرم بودن به کارهای مفید مانند مطالعه، ورزش و …( بسیار ماثر است)
17. تنهایی، کلید اقدام به استمنا است. لذا تنها نمانید.
18. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
20. هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
21.هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.
22. به خدا توکل کنید.
23. قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد( بعلاوه آنکه بسیاری بعد از چندین بار شکست بالاخره موفق شده اند
24. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.
25. از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
26. از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید. ( لباسهایتان را در حمام به صورت کامل در نیاورید مگر در وقت ضرورت و در مدتی کوتاه)
27. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
28 . سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.
29. روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
30. شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید.
35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد
36. یاد مرگ انسان ساز است  هر از چندی به عسال خانه و قبرستان رفتن که چقدر سریع می توان از دنیا رفت!!.
37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
39.  مضرات این عمل را بیاد داشته باش.
40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.
41.  از رفت و آمد با افرادی که موجب تحریک شما می شوند پرهیز کنید.( مثلا دوستانی از جنس مخالف یا دوستانی که موجب تحریک جنسی شما می شوند.) 
.42 نماز خواندن عامل بسیار مهمی است که از آن  غافل نشوید . (اگر در هر صورت نماز را ترک نکنید چون باید برای نماز طهارت داشته باشید یعنی بعد از جلق زدن باید غسل کنید یا اگر وقت کم است تیمم کنید _ کم کم مجبور به ترک استمناء می شوید . نماز رمز ترک گناهان است . ) 
.43 با نامحرم رفتار متکبرانه داشته باشید و از سخنان ملایمت‏آمیز با آنها خودداری کرده و از نرمی و لینت در کلام با آنها اجتناب ورزید
.44 قران زیاد بخوانید و درباره معانی آیات آن فکر کنید. 
45 در اولین فرصت ازدواج کنید. 
46 بمحض گناه و ارتکاب آن، از رحمت الهی مأیوس نباشید و با توبه مجدّد، راه پاکی را فراگیرید و سعی کنید که تکرار نشود
47. قرائت سوره لقمان هر روز صبح
48 عریان در حمام نرفتن و با لنگی در حمام بودن تا عورتین دیده نشود
0تمرین برای کنترل چشم: 
شیئی را در کلاس یا خانه در نظر بگیرید مثلا پنجره اتاق را یا ساعت را و تصمیم بگیرید به مدت یک ساعت به آن نگاه نکنید . حتی اگر چشمتان به آن افتاد فورا چشمتان را برگردانید و به آن نگاه نکنید. میتوانید بعد از چند بار انجام دادن این تمرین ساعت نگاه نکردن به اشیاء را بیشتر کنید . با انجام دادن این تمرین شما کاملا بر چشمتان مسلط خواهید شد به گونه ای که اگر نخواهید به چیزی نگاه کنید به راحتی به آن نگاه نخواهید کرد. این تمرین برای نگاه نکردن به جنس مخالف یا تصاویر محرک در خیابان یا هر جای دیگر بسایر کمک کننده است
این را بدانید که  افراد بسیار زیادی که به عمل جلق زدن مبتلا بوده اند با به کار بستن این نکات از این گناه بزرگ رهایی یافته اند و برای همیشه این کار را ترک کرده اند.حتما ضرر های جلق زدن را به خاطر بیاورید . چند ضرر مهم آن را روی کاغذی بنویسید و آنرا مرور کنید تا تصمیمتان برای ترک کردن این کار  از بین نرود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۲۶
دکتر خالد

راه های ترک استمناء

          

مهمترین عامل (به قول ریاضیدان ها شرط لازم وکافی) در ترک استمناء تقویت اراده است. دوست روانپزشکی را می شناسم که همیشه به بیمارانی که به خاطر جلق زدن زیاد و عوارض ناشی از آن به او مراجعه می کردند، می گفت: "اگر پسری واقعاً اراده کند که دیگر جلق نزند، او را صبح تا شب بین زیبا ترین دخترها هم قرار دهند دیگر این کار را نمی کند و اگر نتواند اراده ی خود را تقویت کند،حتی پای او شلوار فولادی هم بپوشانند، می تواند با فکر کردن و بدون تحریک جسمی استمناء کند!" پس قبل از هر اقدامی جهت ترک استمناء، باید ارادهی خود راقوی و محکم کنیم، به قول پروین اعتصامی:

در افتادی چو با شمشیر نفس و در نیفتادی / به میدان ها توانی کار بست این پهلوانی را

 حال به بررسی نکاتی که در ترک استمناء مفید می باشد می پردازیم:

۱) قاطعانه برای ترک جلق تصمیم بگیرید. اگر قبلا نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید اراده شما تا حدی ضعیف شده، در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم آن کار را انجام خواهم داد. (برای مشاهده ی راه های مفید در تقویت اراده اینجا را کلیک کنید)

۲) از دیدن انواع عکس ها و فیلم های شهوت انگیز ( سکسی و صحنه دار) به  شدت اجتناب نمایید. این غیر ممکن است که شما به گشت و گذار در سایت های سکسی و تماشای عکس ها و فیلم های سکسی و تحریک کننده بپردازید و بتوانید جلق زدن را ترک کنید. تاکید میکنم، این غیر ممکن است شما عکس ها و فیلم های سکسی ببینید و بتوانید استمناء را ترک کنید! و باز هم تاکید میکنم، ، این غیر ممکن است شما عکس ها و فیلم های سکسی ببینید و بتوانید استمنا را ترک کنید!!

۳) تا جایی که امکان دارد از مشاهده نقاط شهوت انگیز بدن جنس مخالف پرهیز کنید.

۴) از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق زدن  دعوت می کنند و سعی دارند به شما بقبولانند که جلق زدن کاری کاملاً طبیعی و بدون ضرر است خودداری کنید.

۵) سعی کنید تا جایی که می توانید از صحبت کردن در مورد مسائل شهوت انگیز دوری کنید. از خیال پردازی دوری کنید و سعی کنید همیشه مشغول به کارهای  مفید باشید و به یاد داشته باشید بیکاری مساله ای است که اگر از آن دوری نکنید ممکن است شما را به هر چیزی وادارد.

۶) سعی کنید از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید. 

۷) از به یاد آوردن لحظاتی که جلق می زدید همچنین تصاویر شهوت انگیزی که دیده اید و احیاناً تجربیات جنسی ای که داشته اید خودداری کنید.

۸) از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی میروید در را قفل نکنید (این عمل تاثیر روانی دارد). بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید. همچنین –حتی المقدور- از نگاه کردن به بدن عریان خود اجتناب کنید. 

۹) ورزش سنگین و کارهای بدنی انرژی شما را برای جلق زدن تا حد زیادی می گیرد. سعی کنید برای ورزش در رشته مورد علاقه تان به باشگاه بروید. احتمالاً به  گوشتان خورده که می گویند ورزشکاران حرفه ای به سکس علاقه ی کمتری نشان می دهند.

۱۰) سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .

۱۱) تا جایی که امکان دارد از خوردن غذاهای محرک جنسی پرهیز کنید (موز- شکلات - انجیر - خرما- پیاز- فلفل - تخم مرغ - گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و...)

۱۲) وقتی برای جلق زدن وسوسه می شوید، ذهن خود را به طریقی از آنچه به آن فکر می کنید منحرف کنید مثلاً برای مدتی با صدای بلند آواز بخوانید. در هنگامی که نیاز شدید به جلق دارید دست نگاه دارید و غذای سبکی مثل بسکویت بخورید.

۱۳) همیشه مثانه ی خود را خالی نگه دارید، زیاد ادرار کنید، مایعات کم بنوشید و قبل از خواب حتماً مثانه خود را تخلیه نمایید.

۱۴) شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین تا جایی که امکان دارد به رو (روی  شکم) نخوابید.

۱۵) سعی کنید حتی الامکان از لمس کردن آلت خود دوری کنید. 

۱۶) دمای محل خواب را پایین بیاورید.

1۷) به خود تلقین کنید که جلقی نیستید و اگر دوستانتان شما را به این کار دعوت کردند قاطعانه به آنها بگویید جلق را ترک کرده ام. این گفته ی شما علاوه بر این که می تواند باعث تقویت اراده و اعتماد به نفس خودتان شود، روی دوستان جلقی اتان نیز تاثیر مثبت می گذارد.

 ۱۸) در صورتی که اراده کافی برای ترک جلق ندارید، فواصل زمانی جلق را کم کم زیاد کنید مثلاً روزی یک بار و یک روز در میان و هفته ای یک بار و... . یک تقویم تهیه کنید و هر روز از آنرا که همراه با جلق بوده است سیاه کنید. این تقویم را تا زمانی که 3 ماه مداوم بدون سیاهی داشته باشید همواره همراه خود نگه دارید.

 ۱۹) اساساً ما در این سایت، بیماری استمناء را از دید علمی- پزشکی بررسی می کنیم و خیلی با مسائل اعتقادی کاری نداریم اما تجربه نشان داده کسانی که در راه ترک استمناء، کارهایی نظیر خواندن نماز، راز و نیاز با خدا و کمک خواستن از او را انجام داده اند، برای آن ها بسیار بسیار مفید و اثر بخش بوده است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۸۸ساعت 23:49  توسط مرادی  |  6 نظر

پاسخ به سوالات متداول شما در مورد خودارضایی

mostafa2m.blogfa.com

پاسخ به چند سوال متداول در زمینه ی استمناء:

۱) در استمناء از بدن منی خارج می شود، در سکس با جنس مخالف هم  منی خارج می شود، پس چرا می گویند جلق زدن ضرر دارد؟!

این یکی از سؤالات بسیار رایج است و بعضی با همین استدلال خود را قانع می کنند که استمناء یا همان خود ارضایی هیچ ضرری ندارد و درست مثل سکس با جنس مخالف است. برای ادامه سوالات به ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۸۸ساعت 23:49  توسط مرادی  |  13 نظر

نقش منی در بدن

نقش منی در بدن به قرار زیر می باشد:

 

۱) نیرو بخشیدن به اعصاب مغز (رشته های عصبی)

۲)نیرو بخشیدن به اعصاب چشم (=بینایی)

۳) نیرو بخشیدن به اعصاب گوش (=شنوایی)

۴)نیرو بخشیدن به به مهره های کمر

۵)نیرو بخشیدن به استخوان ها

۶)نیرو بخشیدن به دستگاه تنفسی

 

مقداری از منی جذب خون انسان می شود و در ساختن سلولهای مغزی و استخوانی و دیگر لوازم بدن انسان کمک بسیار خوبی می کند. اکنون  اگر کسی در اثر جلق زدن  زیاد در دوران نوجوانی و جوانی مقدار زیادی از منی خود را هدر دهد، نتیجه ی آن این می شود که مغز و اعصاب- بویژه اعصاب چشم و شنوایی انسان- از آن مقدار منی که در نیرو بخشیدن به مغز و اعصاب لازم است بی بهره و محروم می مانند وانسان را از نظر قوای مغزی و عصبی ناتوان می سازند. در نتیجه چنین فردی از نظر ضریب هوشی و کنترل اعصاب و بینایی چشم و محکمی مهره های کمر دچار ناتوانی و ضعف می شود.از سوی دیگر مقداری از منی صرف رشد خود بیضه ها می شود ولی نوجوان یا جوانی که عادت به جلق زدن پیدا می کند با هدر دادن منی خود جلوی رشد طبیعی و لازم بیضه های خود را می گیرد و با این کار، باعث می شود که بیضه هایش رشد لازم را نکنند و کوچک بمانند. بیضه هایی هم که از اندازه ی لازم کوچکتر باشند روشن است که نمی توانند به اندازه کافی منی بسازند. در نتیجه جوان مبتلا به جلق زدن با بیضه های کوچک و منی ناکافی، هم به مغز و استخوان و اعصاب خود زیان میرساند و هم اگر ازدواج کند نخواهد توانست از نظر لذت جنسی همسر خود را خشنود سازد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۸۸ساعت 23:48  توسط مرادی  |  نظر بدهید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۲۱
دکتر خالد

مضرات جلق یا کف دستی یا استمنا

دهم از گناهان کبیره ای که بر آن وعده ی عذاب داده شده استمنا است وآن بیرون کردن منی خود است از اه غیر طبیعی مانند مالیدن به دست یا سایر اعضا خود یا اعضا دیگری غیر از همسر.

در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد هر کس با دستش یا عضو دیگرشاستمنا کند باید تعزیر شودچون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است.

امام صادق (ع)می فرماید:گناه بزرگی است خداوند در قرآن مجید ازان نهی فرموده و استمنا کننده مثل این است که با خود نکاح می کند و اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او هم خوراک نخواهم شد.

از امام پرسیدند از کجای قرآن حکم آن فهمیده می شود امام صادق(ع) فرمود :هر کس باغیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند ایشان تجاوز کارانند.

امام صادق (ع) می فرماید :سه دسته اند که خدا با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ای شان نمی نگرد وپاکشان نفرموده وبرایشان اعضاب درد ناکی است کسی که موی سفید ش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است)وکسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند وکسی که با او لوات کرده شود.

رسول خدا (ص) می فرماید :هر کس با دستش شهوتش را بیرون کند ملعون است.

متاسفانه به علت مشکلات بیش از حد ازدواج جوانان این مرض خانمان سوز و گناه کبیره شیوع فوق العاده ای پیدا کرده که خواسته یا نا خواسته جوانان را به انواع بیماری ها دچار می کند ووظیفه ی پدر ومادر هاست که مراقب فرزندان باشند.

مضرات:

دید چشم را ضعیف میکند

کم شدن خون

پریدگی رنگ

نقصان قوای حافظه

لاقری- بی اشتهایی-کج خلقی

قوی اراده ضعیف شده و قوتی به عمل خود پی می برن آنقدر اراده ندارند که آن را ترک کنند.

غده ی سازنده ی منی کوچک وکوچک شده وپس از مدتی دیگر قادر به تولید منی نمی باشدواگر این گونه نشد فرد دچار کندی انزال-سرعت انزال-سیلان منی-عدم نعوظ و......... .

چه بسا دیده شده پس ازمدتی از افرادی که استمنا می کنندبه جای ادرار خون از آنها خارج می شود.

خطر مرگ در انتظار آنهایی است که استمنا می کنند زیرا که بدون احساس شهوانی وبدون اینکه لذتی ببرند بلا انقطاع منی از آنها دفع می گردد وهمین امر باعث می شود که در حین راه رفتن بارها زمین بخورند واز هوش بروند.

از هر ده نفر در تیمارستان تهران نه نفر معتاد به استمنا هستندو.......... .

منبع کتاب گناهان کبیره -شهید آیت الله دستغیب(ره)جلد ۲.

اما می توان این کار را ترک کرد زیرا خواستن توانستن است.

راه حل ها:

1-ازدواج

2-استفاده از ماسه های داغ ساحل

3-استحمام با آب سرد

4-خوردن کباب برره هفته ای چهار بار

5-بستن کمر بند موقع خواب

6-نگاه نکردن و تصور نکر دن مناظر شهوت انگیز

7-خوردن گل گاو زبان

8-دمکرده ی دارچین

9-خوردن شیر نارگیر و تخم مرغ

10-دل و قلوه و........ .

11-پیاز خام

۱۲-عسل

منبع کتاب طبیب خانواده-تالیف :اسمعیل اژدری

البته این موردها برای بهبود سیلان منی است نه جلق ولی 3تا4مورد آن برای ترک جلق مفید است که شامل موردهای 1و2و3و4و6و7و8و9و10و۱۲ودر ضمن افراد مبتلا به جلق باید از جاهای خلوت دوری کنند.

اما ممکن سیلاب منی علت دیگری به جز جلق داشته باشد واگر شما جلق نمی زنید ولی سیلاب منی دارید

می تئاند طبق کتاب طبیب خانواده یا فلج کیسه های منی یابیماری مجاری ادرار باشد البته از بین هزار نفر به سختی یک نفر پیدا می شود که به علت بیماریهای بالا به سیلان منی دچار شده باشد.

برا آمرزیده شدن خود ونویسنده ی کتابهای بالا واین جانب صلوات.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۱۹
دکتر خالد

عوارض جسمانی استمناء

 

قبل از بیان عوارض جسمانی ناشی از استمناء، باید این موضوع را یادآور شویم که استمناء در صورتی یک بیماری تلقی می شود که به صورت اعتیاد در آید وگرنه کسی که هر چند وقت یکبار(مثلاً ماهی یک بار) این عمل را انجام می دهد، دچار بیماری استمناء نشده است. کسی که به شکل مفرط این عمل را انجام می دهد (مثلاً3،2 بار درهفته) و این عمل برای او به شکل اعتیاد در آمده کم کم دچار بیماری استمناء می شود (البته باید این را در نظر داشت کسی که کارش به 2،3 بار استمناء در هفته رسیده، زمانی این کار را ماهی یک بار انجام می داد).علائم فیزیکی بیماری استمناء سریعاً ظاهر نمی شوند، البته بعضی از علائم مثل سرگیجه و ضعف عضلانی فوراً به وجود می آیند خیلی زود هم از بین می روند ولی علائم اصلی و خطرناک این بیماری بعد از گذشت مدت زمان نسبتاً زیادی به وجود می آیند که متناسب با سن وبنیه ی اشخاص متفاوت است.این عوارض عبارتند از:

۱) سرگیجه

۲) خستگی و ضعف عضلانی

انقباض شدید و یک مرتبه تمام عضلات بدن در جریان انزال (ارگاسم یا اوج لذت جنسى)، باعث مصرف سریع مواد غذایى ذخیره شده در عضلات و به طور عمده کاهش گلیکوژن (ماده اصلى لازم براى تولید انرژى عضلانى) مى‏شود. خستگى عضلانى تقریبا با سرعت تهى شدن عضلات از گلیکوژن رابطه مستقیم دارد و هرچه این سرعت بیشتر باشد، خستگى بیشتر است به طوری که بعد از مدتی شخص مبتلا با کمترین فعالیتی خسته می‌شود. حتی از این که مدتی کوتاه در مکانی سرپا بایستد نیز خسته می‌شود.

۳) حساسیت و ضعف مراکز عصبی

در قسمت نقش منی در بدن انسان در باره ی این مورد توضیح داده شد.

۴) لرزش دست

کسی که زیاد استمناء می کند گرفتار لرزش دست می شود البته در بعضی موارد عضلات گردن و ران پا هم می لرزند.

۵) ضعف بینایی و پدیده ی مگس پران

mostafa2m.blogfa.com

ضعف بینایی ناشی از استمناء با کم شدن شفافیت دید و بالا رفتن شماره ی چشم همراه است. یکی دیگر از موارد ضعف بینایی ناشی از استمناء پدیده ی "مگس پران" است. کسی که مگس پران دارد در حوزه ی دید خود پیوسته نقاط سیاهی می بیند و به هر طرف که سرش را می چرخاند آن نقاط سیاه –که بعد از مدتی بسیار اعصاب خورد کن می شوند- حرکت می کند. لازم به ذکر است اگر کسی استمناء را کنار بگذارد، این نقاط سیاه، به زودی محو می شوند و البته این را هم باید گفت که پدیده ی مگس پران می تواند دلایلی غیر از استمناء نیز داشته باشد که ما فعلاً در اینجا به آنها نمی پردازیم.

از دیگر موارد ضعف بینایی ناشی از استمناء این است که وقتی شخص بیمار، روی شیئی تمرکز می کند احساس می کند آن شیء می لرزد و تصاویر با هم ترکیب می شوند.

 ۶) صوت کشیدن ممتد گوش و احساس سر و صدا

mostafa2m.blogfa.com

صوت کشیدن و شنیدن صدای وزوز در گوش –که واقعاً کلافه کننده است-، یکی از عوارض رایج ناشی از استمناء است. صوت کشیدن و صدای وزوز نیز مانند پدیده ی مگس پران در صورت ترک استمناء به مرور زمان از بین می رود.

۷) تغییر فرم صورت و بدن

به هم ریختن فرم ظاهری بدن مانند سیاه شدن و کبودی اطراف چشم ، گود رفتن چشم ها ، برآمدگی گونه ، بزرگ شدن شکم ، حالت قوز پیدا کردن ، تغییر حالت ستون فقرات و ... .خود شخص مبتلا به راحتی متوجه این تغییر حالت ها می‌شود . به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا این تغییر ظاهر برایشان یک دغدغه ذهنی می‌شود و به دنبالش احساس حقارت و ... در وجودشان سرازیر می‌شود که منشا بسیاری از بیماری‌های روانی از جمله ناامیدی و یاس و افسردگی و ... می‌شود.

۸) ریزش موهها

۹) کمر درد

۱۰) لاغری یا ضمور (= کم گوشتی)

۱۱) دردهای قلنجی در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه

۱۲) جلو گیری از رشد طبیعی بدن در دوران نوجوانی

افرادی که در سنین کم مثلاً 15،14 سالگی شروع به استمناء می کنند وقتی بزرگ تر می شوند، نسبت به همسالان خود قد قامت کوتاه تر و ضعیف تری خواهند داشت واین به دلیل عدم رشد طبیعی ارگان های بدن به دلیل کمبود تولید منی مورد نیاز در سن رشد می باشد.

۱۳) کم خونی (فقر الدم) و آسیب رسیدن به نخاع

۱۴)  ضعف حافظه

۱۵)  کوچکی بیضه ها

معمولاً بیضه پسر ها به طور مادر زاد متعادل و به اندازه ی لازم است. بسیار اندکند پسرهایی که با بیضه هایی کوچک و غیر طبیعی از مادر زاده می شوند.جوانان و مردانی که از دوره ی نوجوانی به جلق زدن عادت می کنند واین کار را چند سال پیوسته تکرار می کنند رفته رفته بیضه هایشان کوچک و کوچکتر می شوند تا آنجا که اگر روزی ازدواج کنند بیضه های کوچک و ناتوان آن ها نخواهد توانست کار طبیعی خود را به صورت شایسته و بایسته انجام دهند یعنی بیضه های آن ها از ساختن منی به اندازه ی متعادل و لازم عاجز خواهد بود و در نتیجه نه تنها در عمل آمیزش جنسی با همسر خود نخواهند توانست او را خشنود سازند بلکه این کم بودن منی از نظر فعالیت های مغزی و روانی نیز برای آن زیان هایی را در بر خواهد داشت.

۱۶)  درد در کشاله ران و ناحیه تناسلی

۱۷) زود به انزال رسیدن (سریع آمدن منی)

یکی ازاصلی ترین دلایل زود به انزال رسیدن استمنای بیش از حد می باشد. این مورد یکی از شایع ترین موارد نا توانی جنسی است و مردانی که قبل از ازدواج این عمل را به شکل مفرط انجام داده اند، بعد از ازدواج  نه تنها خود از آمیزش جنسی لذت کافی نمی برند بلکه نمی توانند همسر خود را آن چنان که انتظار می رود ارضا کنند.

۱۸) انزال بی مورد یا پیوسته

می دانیم که مردی که دارای سلامت جنسی است تنها هنگامی «انزال» به او دست می دهد که با همسرش آمیزش جنسی کند ولی شخصی که بی جهت و بیگاه به او انزال دست می دهد و منی بیرون می آید بیگمان دچار ناتوانی جنسی و ضعف دستگاه تناسلی است و باید هرچه زود تر در درمان خود بکوشد.علت این ناتوانی عادت به جلق زدن در نو جوانی پیش از ازدواج و یا ناراحتی دستگاه عصبی به ویژه اعصاب قلب است.

۱۹) دیر نعوظ کردن

«نعوظ»یعنی خیزش و سیخ شدن آلت مردانه. مرد به طور طبیعی باید از همان آغاز آمیزش جنسی با همسر خود، آلتش بجنبد و برخیزد تا دلیل بر سلامت جنسی او باشد. مردی که هنگام آغاز آمیزش با همسرش، چندین دقیقه طول می کشد تا با مالش و دستاویزهای دیگر توسط زن، آلتش بجنبد یعنی «نعوظ» برای او به زحمت دست می دهد؛ چنین مردی دچار ناتوانی جنسی و از سلامت جنسی برخوردار نیست. علت کندی نعوظ عموماً عادت به جلق زدن مرد در نوجوانی و جوانی و کشیدن تریاک یا مواد مخدر دیگر است.

۲۰) زود خوابیدن نعوظ

مردانی هستند که در آغاز آمیزش جنسی با همسرشان، به آنان نعوظ دست می دهد و مشکلی ندارند ولی در میانه آمیزش یعنی در آن هنگام که نه مرد و زن هیچ یک هنوز به لذت کامل (ارگاسم) نرسیده اند، یکباره نعوظ مرد می خوابد و مانع از ادامه آمیزش می شود. کندی نعوظ یکی از ناتوانی های جنسی است. این ناتوانی می تواند در اثر اعتیاد به مواد مخدر هم به وجود بیاید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۸۸ساعت 23:49  توسط مرادی  |  نظر بدهید

عوارض روانی استمناء

 

۱) بر هم خوردن تعادل روانی

۲)  عدم تمرکز

یکی از ضررهای رایج خودارضایی این است که شخص به دلیل این که دائما با خیالات جنسی در کش و قوس است، بعد از مدتی قدرت تمرکز خود را از دست می‌دهد. یکی از دلایل موفق نبودن بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در تحصیل، ناتوانی در تمرکز به خاطر خودارضایی می باشد.

 ۳)  ضعف حافظه

۴) کج خلقی و گوشه گیری

۵) استرس و اضطراب

۶) حساسیت بیش از حد و زودرنجی

۷) احساس عذاب وجدان ( تنفر از خود )

۸) بی خوابی و یا کم خوابی

بی خوابی، کم خوابی و خواب آشفته یکی از عوارض رایج ناشی از استمناء می باشد.

۹) ایجاد احساس حقارت در شخص مبتلا

۱۰) تمایل به هم جنس بازی

عده ای از افراد مبتلا به بیماری استمناء حاضرند خود را در اختیار دیگران قرار داده و به شکل معکوس نیاز جنسی خود را برطرف کنند. این ویژگی در بین پسران مبتلا به استمنای شدید شایع تر است. علاوه بر تمایل به هم جنس بازی، دیده شده در بعضی موارد، پسرها به نوامیس خود چشم دارند و...

۱۱) تحریک شدن در اثر کوچک ترین مسائل سکسی

گاهی اوقات بعضی از مبتلایان به جلق بر اثر افراط در این عمل به یک نوع بیماری جنون استمناء که شباهت زیادی به سادیسم دارد مبتلا می شوند و آن وقت حتی با مشاهده ی سگ و گربه هم به فکر استمناء می افتند و بلافاصله مشغول عمل می شوند لذا در اثر افراط بیش از حد، قوای تناسلی آن ها به مرور زمان ضعیف شده و حتی به وضع دلخراشی از کار می افتد.

۱۲) جنون و دیوانگی

دیده شده کسانی که سال های متمادی، آن هم به شکل مفرط استمناء می کنند، نهایتاً دیوانه می شوند و کار آن ها به بیمارستان های روانی کشیده می شود. تعداد قابل توجهی از بیماران بیمارستان های روانی از استمنای بیش ار حد و عوارض جسمانی و روانی آن رنج می برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۱۸
دکتر خالد

کتاب آداب زفاف و زناشویی در اسلام

***************************

خواهشا فقط آقایون این فایل pdf دانلود کنند.

***********************************

با بهترین فونت و کیفیت ممکن (تعداد صفحه ها ۳۳)

PDF   ۵ MB     نوشته شده در تابستان۹۶

»دانلود مستقیم کتاب«

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۱۶
دکتر خالد

به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین،از عوارض خود ارضایی پسران می توان به بی حوصلگی، عدم تمرکز، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی اشاره کرد. یکی از اثرات روحی خود ارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است.

خود ارضایی چیست؟

انجام عمل خود ارضایی در هر شرایط امکان‌پذیر است که با انجام اعمالی خاص باعث ارضاء شدن فرد می شود، هم در رابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم صورت می گیرد ولی در خود ارضایی اندام خود را وادار می‌سازیم تا طی یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد اما در یک رابطه جنسی تمامی اندام‌های بدن با یکدیگر همکاری دارند و نیازی نیست که در ذهن خود محیطی را بازسازی کنید در نتیجه ذهن در آرامش بیشتری قرار می گیرد از این رو تأثیر روحی و روانی بسیار مفیدی به همراه دارد.

عوارض روحی خودارضایی در پسران

پسرانی که زود تحریک می‌شوند و برای ارضای خود به سوی انجام خودارضایی می‌روند باید بدانند که خود ارضایی تحریک پذیری را به میزان زیادی افزایش می دهد از این رو تنها با این کار عطش خود را زیادتر می کنید. پسرانی که به خود ارضایی اعتیاد دارند مطمئناً در زندگی زناشویی خود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

این افراد از رابطه جنسی حقیقی به ارگاسم نخواهد رسید و نخواهند توانست خود و شریک جنسی خود را ارضاء کند و از لذت کافی بهره مند شوند. این گونه پسران معمولاً انسانهای سردی خواهند شد. از تاثیرات روحی اعتیاد به خودارضایی در پسران می‌توان بی حوصلگی، عدم تمرکز، لاغری، ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی را نام برد. اعتیاد به خودارضایی آسیب های زیادی از نظر جسمی و جنسی به فرد وارد می‌سازد.

عوارض جسمی خود ارضایی پسران

 خودارضایی یک نوع مرگ تدریجی است که عوارض خیلی بد و گاهی جبران ناپذیر چه برای پسرها و چه دخترها دارد، بعضی از عوارض خودارضایی در پسرها و دخترها مشترک است.

1- از دست دادن زیبایی تدریجی با خود ارضایی:

زیبایی همیشه چیزی بوده که همه  دنبال آن هستند، و مطمئنن هیچ کس نیست که دنبال زیبایی نباشد و زیبا بودن و جذاب بودن را دوست نداشته باشد، ولی خودارضایی در پسران و دختران عملی است که طی مدتی روی چهره و مخصوصا چشمها اثر می گذارد. چشمهای کسی  که خودارضایی می کند دیگر هیچ براقی و جذابیتی ندارد! حالت افسرده و افتاده می گیرد. در فردی که خودارضایی می کنند، رنگ پوست به تدریج کدر می شود، جوش های زیادی روی بدن و از جمله صورت او می گیرد این عارضه خودارضایی مشترک بین پسران و دختران است.

2-خود ارضایی و ایجاد اندامی نا متناسب و بد:

این عارضه خود ارضایی هم یک امر مشترک بین پسران و دختران است، بعد از اعتیاد پیدا کردن به خودارضایی شخص گرفتار به خود ارضایی، کم کم یک اندام زشت و نامتناسب پیدا می کند، کوچک شدن نامتناسب رانها و باسن، لاغری نامتناسب، و ... که می شود گفت بستگی به ژنتیک و تعداد دفعات خودارضایی دارد.

3-درد در کشاله ی ران با انجام خود ارضایی:

داشتن درد شدید در کشاله ی ران و تخمدانها یکی از عوارضی که بین دخترها و پسرها مشترک است و تا چند روز بعد از خودارضایی ادامه دارد.

4-خود ارضایی و ریزش موهای سر :

خودارضایی در دختران و پسران می تواند باعث ریزش موهای سر شود.

5- آسیب روحی و اجتماعی:

پسرانی که خودارضایی می کنند همیشه عذاب وجدان دارند از گناهی که کرده اند! این افراد بی اراده، تنبل، کمرو، تندخو، خودخواه، بدبین، عبوس و قدرت سازش با مردم را ندارند.

6- رابطه زود انزالی با خود ارضایی در پسران:

پسرها و مردانی که خودارضایی می کنند در آینده وقتی می خواهند با همسرشان رابطه جنسی سالم داشته باشند دچار زود انزالی شدید می شوند که این خصلت بد برای تمامی مردهاست.

 

7-خود ارضایی پسران و زیاد شدن قوس کمر آنها:

پسرهایی که خودارضایی می کنند به شکل بد و ناهنجاری کمرشان گود می شود به شکلی که در آینده دچارکمر دردهای شدیدی می شوند.

8-تنگی نفس:

یکی دیگر از عوارض خود ارضایی در پسران مبتلا شدن به تنگی نفس است. این عارضه در پسرهایی صادق  است که به صورت خوابیده خودارضایی می کنند که حتی با مراجعه به پزشک هم این مشکل مشخص نمی شود.

9-رابطه خود ارضایی پسران با بی اختیاری ادرار:

پسرهایی که با حلقه کردن دستاشان به دور آلتشان و ایستاده خودارضایی می کنند دچار بی اختیاری در ادرار و انزال می شوند!

10-دفع بی اختیار منی به علت خود ارضایی:

از دیگر مضرات خود ارضایی پسران دفع بی اختیار منی است. پسرهایی که به عمل بد خود ارضایی اعتیاد دارند دچار دفع شدن بی اختیار منی در خواب یا بیداری از آلت تناسلی می شوند.

11-خود ارضایی در پسران و ضعف در قوای جسمانیشان:

ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى‏ کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران ‏ناپذیر خودارضایى پسران است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال است، اگر خودارضایى در شبانه روز به دفعات تکرار شود.

این احساس خستگى در ساعات مختلف همراه انسان است. در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏ کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى در پسرانی که خود ارضایی می کنند به ضعف عمومى و دائمى بدن و بالاخره به پیرى زودرس مى ‏انجامد. همچین باعث افت فشار شدید می شود.

12- ایجاد درد در استخوانها و کمر به علت خود ارضایی:

از مضرات خود ارضایی پسران ایجاد دردهای استخوانی و کمر درد در آنها است. هنگام ارگاسم در خودارضایی کلسیم خیلی زیادی از بدن خارج می شود به خاطر همین پسرانی که خودارضایی می کنند همیشه توی کمر استخونهاشان احساس ضعف و درد می کنند، پسرانی که اعتیاد شدید به خود ارضایی دارند ممکن است دچار فلج عمومی بدن شوند.

13-ضعف در چشمها و بینایی به علت خود ارضایی:

از عوارض خود ارضایی پسران می توان به ضعف بینایی اشاره کرد. ضعف بینایى خود ارضاى به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر مى ‏گذارد و آن را کاهش مى ‏دهد. درجات و شدت ضعف چشم بستگى به درجات و شدت خودارضایى پسران دارد و این به حدى است که گاه به نابینایى منجر مى‏ شود.

14-مریض شدن پی در پی:

از دیگر مضرات خود ارضایی پسران که می توان نام برد کاهش توان جسمی و زود بیمار شدن است. شخص خودارضا بدن خیلی ضعیفی دارد و آمادگی هر نوع بیماری را دارد. بدن این گونه افراد نمى ‏تواند در مقابل میکروبها و ویروسها از خود دفاع کند.

15-اضطراب و دلهره ی شدید با خود ارضایی:

یکی از اثرات روحی خود ارضایی در پسران مبتلا شدن آنها به اضطراب شدید است. اضطراب دلهره و دلواپسى از ویژگیهایى است که دائماً پسران خودارضا را رها نمى‏ کند، این افراد مرتب با خود درگیر هستند و نمى‏ توانند با خود کنار بیایند. در افرادی که خود ارضایی می کنند معمولا افکار آشفته، وسواس فکرى، بى ثباتى، درهم ریختگى فکرى دامن گیر آنهاست: «نکند کسى بفهمد»، «کى و چگونه این کار را تکرار کنم»، «کى مى ‏شود نجات پیدا کنم» و.. پسرانی که خود ارضایی دارند لحظه اى آرام و قرار ندارد، سرزنش و تحقیر خود به علت ارتکاب گناه، شخصیت آنها را در هم مى ‏کوبد. گاهى تأخیر در ترک و این که بعد از ترک چه مى‏ شود، امان آنها را مى‏ گیرد.

16-خود ارضایی پسران و کم شدن حافظه آنها:

از پى آمدهاى خودارضایى پسران ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏ است. همچنین ضعف و تحلیل قواى جسمانى نیز از عوارض خود ارضایی در پسران  است و این به نوبه خود ناشى از اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب است.

اختلال در این سیستم موجب مى ‏شود که بخش حافظه کارایى لازم را نداشته باشد. علاوه بر این، شخصِ مبتلا به خودارضایى به خاطر تمرکز در این عمل و توجه نسبتاً مداوم به موضوعات جنسى، حواس پرت و ناتوان در تمرکز فکرى است که این خود عامل دیگرى براى کاهش مستمر حافظه است.

17-ضعیف شدن اعصاب به علت خود ارضایی:

پرخاش‏گرى و بداخلاقی از دیگر عوارض خود ارضایی پسران است.‏ شخصِ خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس است، حوصله گفت و گو با دیگران را ندارد، زود رنج است و سریعاً از کوره در مى ‏رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏ العاده دارد. افرادی که خود ارضایی می کنند اعصاب ضیفی دارند، سریع اعصبانی می شوند سر همه داد می کشند!

آسیب مراکز عصبى و غدد در مغز در اثر خودارضایى و تحریک زیاد، هیپوتالاموس آسیب مى‏بیند. مغز و مراکز حساس دیگر مکرراً دچار کاهش نسبى جریان خود مى‏ شوند و از این طریق آسیب ‏هاى جبران‏ ناپذیر  بر آنها وارد مى ‏شود. تخلیه ‏هاى مکرر عصبى، موجب ضعف اعصاب مى‏ شود.

خودارضایى ‏هاى مکرر، مرکز عصبى را دچار حساسیت و ضعف و خستگى و اختلال مى ‏سازد. به گفته یکى از دانشمندان، خود ارضایى موجب ضعف قواى شهوانى و بى رمق و بى جان شدن آنها مى ‏شود. به طور کلى اختلال قواى بینایى، شنوایى مثل صداى زنگ در گوش و وز وز کردن و… از ضعف و اختلال اعصاب است.

راه‏های درمان‏ برای اعتیاد به خود ارضایی بیمار گونه:

نخستین گام برای درمان خود ارضایی بیمار گونه، اعتقاد و ایمان به درمان‏ پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است.

 

راههای درمان موقت خودارضایی در پسران:

* یکی از راههای ترک خود ارضایی در پسران انجام ورزش است. در واقع با انجام دادن ورزش های بسیار بسیار سنگین تا سر حد خستگی می توان خود ارضایی را به طور موقت درمان کرد.

* درمان خود ارضایی با روزه گرفتن و عدم اسفاده از غذاهای محرک مانند شکلات و موز و عسل …

* از جمله راههای پیشگیری از خود ارضایی در پسران که می توان ذکر کرد این است که باید از مشاهده فیلمها و عکسهای محرک پرهیز کنند.

* پسران باید از خواندن داستانهای محرک پرهیز کنند تا برای خود ارضایی تحریک نشوند.

* برای جلوگیری از خود ارضایی از تنهایی و تنها ماندن در یک اتاق پرهیز کنید.

* برای کاهش خود ارضایی یک رابطه عاطفی با جنس مخالف را ایجاد کنید.

* وقت خود را با کارهای مختلف پر کنید تا جایی که وقت بیکاری برای خیالپردازی شما نماند.

* برای جلوگیری از خود ارضایی با دوستانی که فکر و ذکرشان مربوط به مسائل جنسی می باشد معاشرت نکنید.

* پسران باید برای کاهش عمل خود ارضایی از نگاه کردن بر روی اندامهای بانوان پرهیز کرده و یا از صحبت کردن شهوت آمیز با جنس مخالف بپرهیزند.

راه های درمان دائم خود ارضایی پسران:

تنها راه دائم برای ترک استمنا یا خود ارضایی پسران ازدواج از نوع دایم یا موقت می باشد به طوری که فرد روابط زناشویی منظم داشته باشد. پسران بعد از ازدواج و داشتن رابطه جنسی به راحتی می توانند خود را متقاعد کنند که به سمت خودارضایی نروند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۱۱
دکتر خالد

استمنا مضرات بیشماری در پی دارد که مجال بیان آنها نیست،اما اینجا میخواهیم با بیان یک سری از دستورالعملها پیامدهای پیشامده را به حداقل مقدار ممکنه برسانیم.

بعد از استمنا از یک طرف با اعصابی بسیار تحریک شده طرف هستید و از طرفی هم با بدنی که مقادیر مهمی از املاح و پروتین های ارزشمند خود را از دست داده جالب است بدانید تمامی مضراتی که در بسیاری از سایتها از این عمل خوانده اید فقط وفقط از این دو مورد ناشی میگردد. (یعنی اعصاب تحت فشار و املاح هدرفته)

چرا که اعصاب تحریک شده موجب تپش قلب می گردد و تپش قلب موجب بروز پدیده استرس پس تمام!!!

در علم پزشکی داریم استرس مادر تمامی امراض است !!!

استرس یعنی: ریزش مو، نابودی سلولهای عصبی، کاهش حافظه و قدرت یادگیری، تنش زیاد به قلب، بی قراری، زود رنجی، افسردگی و...

و هدر رفت املاح بدن یعنی: گودی زیر چشم، عدم رشد اعضای بدن، ضعف بینایی، لاغری مفرط و...

یکی از بدترین مضرات استمناء رسیدن شوک حرارتی به مغز است که این امر موجب کاهش سطح هوشیاری بدن می شود (مغز گرفتگی) در این حالت سطح هوشیاری 40 درصد افت می کند و درک فرد از محیط اطرافش کاهش می یابد.

پس کلیه اقدامات آتی ما برای به حداقل رساندن این مضرات است یعنی ابتدا فورا املاح حیاتی را جایگزین کنیم وتا حدودی مغز گرفته خود را باز کنیم و سپس استرس پیشامده را از میان ببریم تا نهایتا موفق خواب شویم. 

 

چرا که هیچ دارویی به اندازه خوابیدن ثمر ندارد خوابیدن موجب بازیابی بدن، پر شدن کیسه منی، آرامش اعصاب و... است از اینروست که اسلام بهترین زمان امیزش زوجین را شب دانسته تا بالافاصله بعد آن استراحت صورت گیرد.

اما از آنجا که خیلی ها بعلت داشتن اضطراب و عذاب وجدان قادر به خوابیدن نیستند در زیر بهترین اقدامات برای غلبه به این موضوع بیان شده.

چنانچه این اقدامات فوری صورت نگیرد شخص بعضا تا چند روز این استرس را با خود خواهد داشت

در این حالت شخص زود رنج هست و تا وقتی که اعصابش آرام نشده با کمترین جرقه ای پرخاشگر و عصبانی می گردد این وضعیت می تواند بعضا تا چند روز ادامه داشته باشد تحقیقات نشان داده بسیاری از جنایات که بخاطر عصبانیت بوده پیش زمینه اش یک فعالیت جنسی قرار داشته همه این بحث ها اهمیت اقدامات فوری شما بعد خودارضایی را میرساند که در زیر خواهیم گفت.

 

اکنون چکار باید کرد

با انجام این پنج دستورالعمل قادر خواهید بود تا 70 درصد از مضرات این عمل را کاهش خواهید داد هدف این پنج اصل ابتدا کاهش استرس و سپس رساندن املاح حیاتی بدن و غلبه بر عذاب وجدان خواهد بود.

 

1- ابتدا زود ادرار کنید) ابتدا قبل از هر اقدامی دیگر زود ادرار کنید تا باقی مانده منی از مجاریتان تخلیه شود

در صورت باقی ماندن منی در مجاری در آینده شاهد پدیده تشنگی مجاری خواهید بود چیزی که قبلا مفصل صحبت کردیم

باقی ماندن منی در مجاری می تواند سبب ابتلای مجددتان در روزهای آتی شود

چیزی که در روزهای آتی شما را نا آرام می سازد در این حالت مدام این پا ان پا می کنید و نمی توانید تمرکز کافی داشته باشید در چنین حالتی بعد از خوردن هر ماده غذایی مخصوصا وعده ناهار زود تحریک می شوید و سبب ابتلای مجددتان گردد پس با یک ادرار با فشار به این مضرات خاتمه دهید توصیه ما انجام چند بار ادرار تا پایان روز است.

 

2- حتما یک دوش مختصر بگیرید) همانطور که قبلا اشاره گشت اعصاب شما بشدت تحریک شده می باشد بهترین اقدامی که می تواند به شما التیام دهد یک دوش مختصر می باشد حتی در حد دو دقیقه. این کار بقدری اعصاب را آرام می کند که بعد آن خیلی ها تمایل به استراحت پیدا می کنند که این علامت مثبتی می باشد بی جهت نیست اسلام غسل بعد از آمیزش را از واجبات می داند بعلاوه اگر غسل نکنید هیچگونه نماز و امور واجب شما قابل قبول نیست.

 

3- شیر عسل بخورید) از آنجا که بدن مقادیر زیادی گلوکز و مواد معدنی و حیاتی اش را ازدست داده بعد از مدتی اگر خود راتقویت نکنید شاهد ضعف شدید در بدن و حتی گودی زیر چشم خواهید بود

بعد از تحقیقات بسیار جهت یافتن بهترین مکمل جهت رساندن املاح حیاتی بدن به چیزی نرسیدم جز شیر عسل رسیدم

این ماده در عین طبیعی بودن بسیار مقوی هم می باش (دو ویژگی بسیار مهم را با هم دارد) شیر عسل می تواند تا حدودی مغز گرفته شما را باز کند

شیر به تنهایی خود دارای پروتیین، کلسیم، منیزیم و گلوکز می باشد و اما عسل که به قول خیلی ها معجون جوانی می باشد دارای بیش از 500 نوع املاح و مواد معدنی است و چنانچه باشیر خورده شود جذب آن چند برابر می گردد.

جالب است بدانید افرادی که هنوز نتوانستند به حالت شلی عضلات برسند تنها پنج دقیقه بعد خوردن می فهمید که چقدر حالشان بهتر شده چرا که فورا گلوکز را به مغز میرساند پس به مرحله ریلکسییشن رسیده اند تمایل به استراحت پیدا می کنند و استرس کاهش می یابد.

پس کمک می کند به مرحله ریلکسیشن برسید

 

4- غلبه بر عذاب وجدان با بستن اشتباهات) اصلی ترین چیزی که هر کسی را آزار میدهد اشتباهی ست که مرتکب شده بالاخره شما گناهی مرتکب شدید که نمی توانید بی تفاوت باشید اما از طرفی هم نمی توان مدام غصه خورد پس باید بیایید و آسیب شناسی کنید و جلو این اشتباه را برای دفعات آتی ببندید.

از آنجا که بحث در این باره زیاد است در لینک زیر به تفضیل آنرا توضیح دادیم

 

5- با حرکات زیر گره عصبی را باز کنید) گره عصبی حالتی است که اعصاب پاراسمپاتیک (اعصاب غیر ارادی) فرد به خوبی کار نکند و این حالت برای کسانیکه مدت زیادی به این عمل معتادند ممکن است رخ می دهد بدترین عارضه ای که از این باب رخ میدهد اختلال در تنفس می باشد نمیدانم شاید احساس کرده اید که بعد استمناء تنفستان ریتم منظم و یکنواخت خودش را از دست داده، گاها بصورت تندتر اما کم عمق می باشد و یا بالعکس چه بسا زمانیکه نفس عمیقی می کشید حالتان بهتر میگردد  پس چرا از ابتدا خود بدن اینطور اقدام نمیکند؟ بگذریم اگر چنین حالتی دارید از حرکات مدیتیشن زیر بهره بگیرید:

الف) لای درب یا پنجره ای که میدانید جریان هوا از آن بداخل می آید را باز کنید

ب) چندمتر دورتر از پنجره به حالت چهار دست و پا بایستید و دو دست خود را محکم به زمین فشار دهید سپس در حالیکه نفس خود را در سینه حبس کرده اید به نقطه ای نگاه کنید

ج) اکنون یک لحظه مانده به اتمام هوایتان صورت خود را نزدیک درز پنجره بیاورید که نسیم به صورتتان بخورد و فورا نفس خود را تخلیه کنید و تند تند نفس بکشد

توجه کنید در این مدت به صداهایی که از محیط بیرون به داخل میرسد خوب گوش کنید

 

 

یک سوال رایج: من بالافاصله بعد این کار به مرحله آرامش میرسم و احتیاج و نیازبه خواب را در خودم می بینم آیا باید سایر مراحل را سپری کنم؟

دوست عزیز اینکه شما بعد آنهمه استرس و فشار عصبی می توانید بخوابید بسیار عالی است اما اگر چند سال معتاد به این عمل باشید خواهید دید که دیگر اینگونه نخواهد بود و در خوابیدن دچار مشکل می شوید درآن موقع توصیه ما اینست که کلیه بندهای بالا خصوصا مورد دوش مختصر را انجام دهید حتی

اگر شده تنها برای دو دقیقه هم از آن غافل نگردید چون اینکار آنقدر مزایای دیگر دارد که بعلت محدودیت در این مجال نمی گنجد.

*و اگر به دوش دسترسی ندارید دقایقی در کنار نسیم ملایم هوا قرار بگیرید این عمل هرچند به پای غسل نمیرسد اما باز تا حدی به شما التیام میدهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ دی ۹۶ ، ۰۰:۰۸
دکتر خالد

بنام خدای مهربان سلام یکی از سوالات جوانان در مورد راههای ترک استمناء است بنده سعی کردم این بحث را از سه دیدگاه شریعت و اخلاق و علم با کمک مقالات مربوط در این زمینه بررسی کنم و نظر هر سه گروه را بیان کنم البته لازم به ذکر است که کسی که به خالق خود و هستی بخش عالم اعتماد کند کلام او را بی چون و چرا قبول می کند ولی من سعی کردم نظر متخصصین این بحث را نیز مطرح کنم. ابتدا نظرات شریعت و اخلاق و علم را بیان می کنم و سپس به راه فرار از این بیماری را مطرح خواهم کرد البته این راههها هم برای کسانی است که می خواهند نجات یابند

۱- به نظر تمام فقها هر عملی به غیر از راه شرعی (ازدواج) که موجب شود منی از انسان خارج شود حرام قطعی و جزء گناهان کبیره است . و هیچ عذری هم موجب جواز این عمل نمی شود.

۲- بنظر علمای علم اخلاق ،این عمل یکی از بزرگترین موانع رشد و تعالی انسان هست بطوری که بزرگان علم اخلاق نظیر مرحوم سید عبدالله شبر می گوید : وقتی آلت مرد حرکت می کند دو سوم عقل او زایل می شود. از کتاب گناهان کبیره نکاتی را در اینجا یاد آور می شوم: هر کس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند، باید تعزیر شود. چون کار حرامی بلکه کبیره‌ای را مرتکب شده است. چنانچه از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ از حکم آن می‌پرسند آن حضرت می‌فرماید: گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد از امام ـ علیه السّلام ـ حکم استمناء را می‌پرسند،‌ درپاسخ فرمود: از گناهان بزرگ و بسیار زشت است حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی‌نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است: کسی که موی سفیدش را بکند (تا نمایش دهد که جوان است)، و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط کرده شود.»[۴] رسول خدا ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید: «هر کس، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است مضرات معرفتی عمل استمناء طبق روایات ،دوری از رحمت خدا و اهل بیت علیهم السلام خواهد بود

۳- از منظر علم(عالمان منصف) نیز هیچ پزشکی این عمل را تجویز نکرده است لااقل این عمل را عمل خوب و پسندیده نمی دانند در این قسمت نظر شما را به مطالب پزشکان در این مورد و مضرات این عمل جلب می کنم:

۱- جوانانی که به این عمل مبادرت می ورزند همواره دچار کشمکش های روحی و اضطراب هستند.

۲- حساسیت و ضعف مراکز عصبی

۳- جلو گیری از رشد قسمتهای عصبی در طول رشد نوجوان

۴- بر هم خوردن نظم وآرامش روحی( به خاطر ترس از گناه )

۵- ضعف بینایی شنوایی و سوت کشیدن ممتد گوش

۶- از دست رفتن لذت مقاربت پس از ازدواج( باعث می شود همسران از بعد از مقاربت هیچ لذتی نبرند)

۷- احتلام مکرر

۸- خستگی و ضعف عضلانی

۹- سر گیجه

۱۰- مبتلا شدن به انزال زود رس (در باره عوارض جسمی روحی و حتی خانوادگی زودانزالی مطالب بسیار میتوان گفت که این خود امروزه یکی از مشکلات بزرگ تعداد زیادی از مردان و بصورت ثانویه بسیاری از زنان متاهل جامعه ما میباشد.)

۱۱- احساس سر و صدا

۱۲- ضعف روحی به واسطه ارضاء نا کامل وسپس پشیمانی از عمل

۱۳- آسیبهای شدید عصبی بدنی مثل لاغری لرزش و افسردگی و اضطراب

۱۴- از دست دادن اعتماد به نفس بر اثر از دست دادن قوه اراده گفتار یکی از پزشکان در سایت سلامت (با مطالعه مطالب ارائه شده فوق ، ممکن است این این تصور بوجود آید که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروه متعددی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را ارائه کرده اند).من هنگام جمع آوری این مطالب بیاد آوردم که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم. در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند.) استمناء عملی است که بعداْ به ناراحتی مبدل می گردد و شخص مرتکب را دچار نارضایتی ـ محکومیت نفس و افکاری می کند که شدیداْ در وضع اجتماعی و جنسی او اثرات سوئی باقی می گذارد.

در اینجا مقداری از مضرات استمناء را از کتاب «ناتوانی‌های جنسی» که مجموعه‌ای از مضرات جسمی و روحی استمناء است به نقل از کتاب گناهان کبیره باز گو می کنیم: این عمل، مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار می‌کند ، جبون و بی‌حال بار می‌آیند، شهامت و درستی از آنان سلب می‌شود. چه بسا اشخاصی هستند که در عنفوان جوانی در اثر مبتلا شدن به جلق، چنان دچار ضعف قوای روحی و جسمی می‌شوند که معتادین به تریاک و شیره، در مقابل آنان شیر نری به شمار می‌آیند.

عمل غیر طبیعی جنسی یعنی استمناء یا جلق، از لحاظ روابط نزدیکی به حواس پنچ‌گانه دارد در درجه‌ی اول، در چشم و گوش اثر می‌گذارد. بدین معنی که «دید» چشم را ضعیف کرده و حس سامعه را نیز تا اندازه‌ی قابل توجهی از کار می‌اندازد. مبتلایان به جلق مخصوصاً آنهایی که از لحاظ جسمانی ضعیف می‌باشد، غالباً مگسی جلو چشم خود می‌بینند که به شدت آنها را ناراحت می‌کند. و حتی وقتی چشم‌های خود را می‌بندند باز نمی‌توانند از آسیب مگس در امان باشند و چون این عمل هر بار چند دقیقه ادامه پیدا می‌کند چشمشان سیاهی رفته و دچار سرگیجه می‌شوند و به زمین می‌افتند. همچنین به طور مداوم صدای ناهنجاری در گوش خود احساس می‌کنند که بسیار ناراحت کننده است. علاوه بر اینها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی، کم شدن خون، پریدگی رنگ، نقصان قوای حافظه، لاغری، ضعف و سستی زیاده از حد، بی اشتهایی، کج خلقی، عصبانیت، دوران سر، و هزاران آفت دیگر، از بیماری‌هایی است که گریبان مبتلایان به جلق را خواهد گرفت.

البته آنهایی که از لحاظ جسمی قوی هستند، ممکن است قدری دیرتر به این بیماری‌ها دچار شوند. ولی به هر حال عدم ابتلاء‌به آنها از محالات است و خواه ناخواه همه باید به چنین مصائبی گرفتار شوند. از بدبختی‌های مبتلایان به جلق یکی این است که قوه‌ی اراده‌ی آنان به کلی مختل می‌گردد و لذا وقتی به عمل خود پی می‌برند،‌آن قدر اراده ندارند که به ترک کردن آن اقدام نمایند. پس اینکه می‌گوییم استمناء از لحاظ روحی نیز قوای انسان را فرسوده می‌کند، بی‌علت نیست. عمل استمناء، علاوه بر مضار جسمی، از لحاظ جنسی نیز شخص را فرسوده می‌کند. یعنی غدد مترشحه‌ی داخلی را از کار می‌اندازد از جمله‌ی این غدد، غده‌ی سازنده‌ی منی است که بر اثر جلق رفته رفته کوچک شده و به صورت نخودی در می‌آید و چون در آن صورت قادر به فعالیت و ساختن منی یا به قول عرب‌ها (ماء ‌الحیات) یعنی آب زندگانی نیست، شخص مبتلا برای همیشه از لذایذ جنسی محروم می‌گردد و اگر به این صورت از مردی نیفتاد، به طور قطع به صورت دیگری مانند سرعت انزال، کندی انزال، ‌سیلان منی، عدم نعوظ، نعوظ بی‌دوام و امثال اینها به ناتوانی جنسی مبتلا خواهد شد.

چه بسا دیده یا شنیده شده که جوانان معتاد به جلق، در اندک مدتی دچار چنان حالتی گردید که به جای ادرار، خون از آنها خارج می‌شد. باید دانست که اشخاصی که به این حالت دچار می‌شوند ولو در سنین جوانی باشند، خطر مرگ در انتظار آنها است. زیرا بدون احساس شهوانی و بدون اینکه لذتی ببرند بلا انقطاع منی از آنها دفع می‌گردد و همین امر باعث می‌شود که در حین راه رفتن دفعهً به زمین بخورند و از هوش بروند. بدون اغراق از هر ده نفر بیمار مسلولی که در آسایشگاه خوابیده‌اند، چهار نفر به علت ابتلاء به جلق، به این بیماری خطرناک دچار گردیده‌اند. یعنی بر اثر ابتلاء به استمناء کارشان به جنون کشیده و به گوشه‌ی تیمارستان افتاده‌اند. زیرا عمل مذموم و ناپسند جلق، در قوای دماغی تأثیر زیادی دارد و وقتی قوای دماغی شخص مختل شد، مسلم است که کارش به دیوانگی خواهد کشید اینها ادعا نیست بلکه حقیقتی است که علماء و دانشمندان با دهها سال تجربه، به درک آن موفق شده‌اند دنیا امروز می‌گوید: خوب بخور، در هیچ امری افراط نکن، قوی باش تا بیمار نشوی. ولی معتادین به جلق، چون اشتهای خوب خوردن ندارند و در امور جنسی آن هم از راه غیر طبیعی افراط می‌کنند، ناچار ضعیفند.

«و چون ضعیف هستند برای ابتلاء به هر نوع بیماری مستعد می‌باشند.» به کرات دیده شده که بعضی از مبتلایان به جلق، بر اثر افراط در این عمل به یک نوع بیماری به نام جنون استمناء که شباهت زیادی به سادیسم دارد، مبتلا می‌شوند و آن وقت حتی با دیدن سگ و گربه هم به فکر استمناء می‌افتند و بلافاصله مشغول عمل می‌شوند. و چون هیچ مردی حتی پر شهوت‌ترین اشخاص نمی‌توانند بیش از پنج یا شش ماه از نیروی جنسی خود آن هم به صورتی که مورد بحث ما است بهره‌برداری کنند، لذا قوای تناسلی آنان به کلی از کار می‌افتد و یا به وضع دلخراشی به آغوش مرگ پناه می‌برند ممکن است بعضی از اشخاص مبتلای به جلق که به علت قوی الجثه بودن و یا از لحاظ مبتدی بودن در این امر، تاکنون بیمار نشده و به مضار عمل ناپسند خود پی نبرده باشند، مطالبی را که ما در مضرات جلق نوشتیم، اغراق پنداشته و با خود بگویند اگر این طور است چرا ما تاکنون به این بیماری‌ها مبتلا نشده‌ایم؟. در جواب این عده باید گفت: اگر امروز مضار جلق، گریبان شما را نگرفته علتش این است که قوی الجثه هستید و یا تازه شروع به کار کرده‌اید. والا چندی دیگر خواه ناخواه به سراغ شما نیز خواهد آمد. وانگهی ما ادعا نکرده‌ایم که هر کس یک هفته مبادرت به استمناء کرد، تمام بیماری‌های یکباره او را احاطه خواهند کرد. زیرا حالات اندرونی در اشخاص فرق می‌کند. مثلاً ممکن است یک نفر که برای مدتی مبادرت به جلق کرد، ‌

در وهله‌ی اول فقط با سستی اعصاب، یا اختلال حس سامعه، یا ضعیف شدن حس باصره، یا سرگیچه مبتلا شود ولی بعداً سایر بیماری‌ها یک یک به سراغ او بیایند. پس استمناء (جلق)، هم از نظر شرعی و هم از نظر عرفی و به طور خلاصه من جمع الجهات، حرام و ناپسند است. با توجه به مطالب با لا و فهمیدن نظر شرع و اخلاق و علم انسان باید به این نکته برسد که هر چه سریعتر از این عمل زشت دست بردارد ولی ترک این عمل برای کسانی که معتاد شده اند سخت است و نیازمند ارائه راهکارهایی برای نجات است ما سعی می کنیم راهکار های گفته شده را در اینجا ذکر کنیم:

  • ۱- هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
  • ۲- هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
  • ۳- به یاد داشته باشید وقتی گناه می کنید امام زمان علیه السلام برایتان گریه می کند پس ببینید چه کسی را می خواهید بگریانید.
  • ۴- هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
  • ۵- هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.
  • ۶- به خدا توکل کنید.
  • ۷- به امام مهدی (عج) توسل کنید. زیرا شما شیعه او هستید و اگر ظهور کند سربازش شما هستید.
  • ۸- قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد.)
  • ۹- از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.
  • ۱۰- از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید. ج) از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان اجتناب کنید.
  • ۱۱- از خیال پردازی دوری کنید و سعی کنید همیشه مشغول به کارهای مفید باشید. (مطالعه کتابهای غیر شهوت انگیز، ورزش سنگین و …) و به یاد داشته باشید بیکاری مسأله ای است که اگر از آن دوری نکنید، ممکن است شما را به هر چیزی وادارد. از به یاد آوردن لحظاتی که جلق می زدید و همچنین تصاویر شهوت انگیزی که دیده اید، خودداری کنید.
  • ۱۲- از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
  • ۱۳- از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
  • ۱۴- سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.
  • ۱۵- روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
  • ۱۶- از خوردن غذاهای محرک جنسی پرهیز کنید. (موز، شکلات، انجیر، خرما، پیاز، فلفل، تخم مرغ، گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و …)
  • ۱۷- همیشه مثانه خود را خالی نگه دارید و زیاد ادرار کنید و مایعات کم بنوشید و قبل از خواب حتماً مثانه خود را تخلیه نمایید.
  • ۱۸- شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
  • ۱۹- سعی کنید حتی الامکان از لمس کردن آلت خود دوری کنید.
  • ۲۰- سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
  • ۲۱- از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
  • ۲۲- در اتاق تنها نمانید.
  • ۲۳- شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
  • ۲۴- بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک کنید
  • . ۲۵- بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ این عمل نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
  • ۲۶- یاد مرگ انسان ساز است .
  • ۲۷- پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
  • ۲۸- این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
  • ۲۹- مضرات این عمل را بیاد داشته باش.
  • ۳۰- این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی و در نظر اهل بیت(ع)…….
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ دی ۹۶ ، ۲۳:۳۰
دکتر خالد

از کجا بدانیم بهشتی هستیم یا جهنمی

بهشت یا جهنم : خیلی از مواقع هست که آنقدر غرق در زندگی مادی خود شده ایم که به بهشت و جهنم حتی فکر هم نمی کنیم اما هر چقدر این زمان طولانی شود اما باز فکر هایی درون سرمان نجوا می دهند که آیا من بهشتی هستم یا جهنمی ایا خوب هستم یا انسان خوبی نیستم؟ از پل صراط می توانم بگذرم ؟

heaven and hell بهشت یا جهنم ؟ چطور بفهمیم بهشتی هستیم یا جهنمی ؟

چطور بفهمیم اهل بهشت هستیم یا اهل جهنم

دوست دارید بدانید که آیا در قیامت از پل صراط مستقیم رد می‌شوید یا نه؟ اگر اندکی حوصله به خرج دهید و این سیاهه را تا آخر همراهی کنید، شاقول و شاخصی به دستتان خواهد داد که می توانید از همین اکنون و قبل از برپایی قیامت، دریابید که آیا آخرالامر، اهل نجات خواهید بود یا خیر؟!

طبق کریمه ۷۱ سوره مریم، بدون ذره‌ای تردید، همه بندگان حتی اهل تقوا که مصداق کامل وفرد اتمّ‌شان، پیامبران الهی هستند، در قیامت وارد جهنم می‌شوند! ولی در نهایت خداوند، متقین را نجات می‌دهد؛ وَإِن مِّنکُمْ إِلَّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَىٰ رَبِّکَ حَتْمًا مَّقْضِیًّا*ثُمَّ نُنَجِّی الَّذِینَ اتَّقَوا…

ذیل این آیه، بین اهل تفسیر، غوغایی است که منظور از “ورود” در جهنم چیست؟

به طور کلی دو مبنا وجود دارد: برخی معتقدند ورود به معنای مُشرِف شدن است. شاهد مثالشان هم آیه‌ای است که می‌گوید موسی(ع) به آب مدین، مشرف شد(نه اینکه داخل شود)؛ « وَلَمَّا وَرَدَ مَاءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِّنَ النَّاسِ یَسْقُون»[۱] برخی دیگر ورود را به معنای دخول گرفته‌اند، درست مثل کریمه ۹۵ انبیاء که می‌فرماید:«إِنَّکُمْ وَمَا تَعْبُدُونَ مِن دوُنِ اللَّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ أَنتُمْ لَهَا وَارِدُونَ»( شما و آنچه غیر خدا می‌پرستید، هیزم جهنّم خواهید بود؛ و همگی در آن وارد می‌شوید.)

یا کریمه ۹۸ هود که می‌فرماید: «یَقْدُمُ قَوْمَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَأَوْرَدَهُمُ النَّارَ وَبِئْسَ الْوِرْدُ الْمَوْرُودُ»؛ ( روز قیامت، او در پیشاپیش قومش خواهد بود؛ و (به جای چشمه‌های زلال بهشت) آنها را وارد آتش می‌کند! و چه بد آبشخوری است (آتش)، که بر آن وارد می‌شوند!)

111dddd بهشت یا جهنم ؟ چطور بفهمیم بهشتی هستیم یا جهنمی ؟در این میان دیدگاه دو مفسر معاصر، مرحوم علامه طباطبایی و شاگرد ماجدش، استاد جوادی آملی نکته‌آموز است.

نظر مرحوم علامه طباطبایی

بنا بر نظر علامه، با اینکه از عبارت آیه بعد که می‌فرماید: «ونذر الظالمین فیها جثیا»، ورود به معنای دخول فهمیده می‌شود اما «نجات متقین از آتش مستلزم این نیست که داخل آتش شده باشند، زیرا نجات همانطور که با انقاذ شخص داخل مهلکه صادق است، با دور کردنش از مهلکه نیز صادق است، و اگر کسى را که مشرف به هلاکت شده از هلاکت دور کنیم او را نیز نجات داده ایم… پس حق مطلب این است که ورود بر بیش از حضور و اشراف (البته اختیارى ) دلالت ندارد… و معناى این دو آیه چنین است که : هیچ یک از شما – متقیان و ظالمان – نیست، مگر آنکه به زودى در لبه و پرتگاه آتش قرار مى‌گیرید.»[۲]

حتما بخوانید :  زیارت اربعین ( متن و ترجمه فارسی زیارت اربعین امام حسین + دانلود )

دیدگاه استاد آیت الله جوادی آملی

اینکه گفته می‌شود تفسیر تسنیم استاد جوادی آملی، شرح تفسیر کبیر المیزان علامه طباطبایی است، چندان درست نیست. با اینکه استاد و شاگرد در بسیاری از آراء تفسیری، اتفاق نظر دارند اما موارد بسیاری هست که شاگرد نظر استاد را برنتابیده و دیدگاه دیگری اتخاذ نموده است که باید در مجال خودش باز گفته شود. از جمله این موارد، تفسیری است که آیت الله جوادی آملی ذیل این آیه ارائه کرده است. ایشان قائل به جمع است و ورود را به هر دو معنا صحیح می‌داند و معتقد است که می‌توان بر آن از آیات و روایات، دلیل آورد. تفصیل سخن ایشان در این باب چنین است:

« اگر ورود به معنای دخول باشد ورود همگان به جهنم محذوری ندارد برای اینکه جهنم جای آتش است نه خود آتش مثل اینکه ورود موسای کلیم و مؤمنان به دریا، ورود فرعون و آل‌فرعون و درباریان فرعون به دریا هر دو حق بود منتها وجود مبارک موسی وارد دریا شد و دریا خشک بود فرعون و آل‌فرعون وارد دریا شدند و«فَغَشِیَهُم مِنَ الْیَمِّ مَا غَشِیَهُمْ»[۳]دریا خانه ی آب است نه آب، جهنم خانه و اتاق آتش است جای آتش است نه آتش، بنابراین برابر آیات فراوانی که دارد«أُولئِکَ عَنْهَا مُبْعَدُونَ»[۴]یک،«لاَ یَسْمَعُونَ حَسِیسَهَا وَهُمْ فِی مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ»[۵]دو، و آیات دیگر نشان می‌دهد که بهشتیها و مردان باتقوا از عذاب دورند نه از جهنم از آتش دورند، از عذاب دورند، از کیفر دورند، اما وارد جهنم بشوند و از نزدیک جهنم را ببینند و شکرگزاری کنند که رحمت است پس اگر ورود به معنای دخول باشد دخولِ در جهنم، عذاب نیست مثل اینکه دخول در دریا عذاب نیست اگر موسای کلیم وارد دریا شد«فَاضْرِبْ لَهُمْ طَرِیقاً فِی الْبَحْرِ یَبَساً»[۶]نصیب اوست و از دریای خشک می‌گذرد یعنی آبهای رفته رفته است و آبهای نیامده نمی‌آید یک سدّ آبی درست می‌شود این وسط می‌شود خشک نه تنها معبَر می‌شود نه تنها فرمود:«فَاضْرِبْ لَهُمْ طَرِیقاً فِی الْبَحْرِ» بلکه«یَبَساً» را ذکر کرد که اینجا جای خشک است بالأخره کفشتان پایتان تَر نمی‌شود این طور اینجا هم کفشتان پایتان اصلاً گرم نمی‌شود این طور، اگر این باشد و همان طوری که برای وجود مبارک ابراهیم شد«یَا نَارُ کُونِی بَرْداً وَسَلاَماً»[۷]این‌چنین می‌شود پس ورود در آنجایی که آتش است به معنای عذاب نیست ورود در خود آتش و عذاب رنجیدن و سوختن عذاب است پس اگر ورود به معنای دخول باشد باز هم قابل جمع است هم شواهد آیه‌ای دارد هم شواهد روایی بر فرض این روایات ضعیف باشد آیات اصلِ مسئله است۰»[۸]

hijab jaleb photokade 3 بهشت یا جهنم ؟ چطور بفهمیم بهشتی هستیم یا جهنمی ؟

آیا ما اهل نجات خواهیم بود؟

حال برگردیم به آنچه در پیشانی نوشت این نوشتار وعده کردیم و آن شاخصی است که به وسیله آن، می توانیم پیش از برپایی قیامت، دریابیم که اهل نجات خواهیم بود یا نه؟

حتما بخوانید :  همه چیز در مورد روز عاشورا + روز عاشورا در کربلا چه گذشت

علامه طباطبایی به نقل از کتاب معانى از امام صادق علیه السلام روایت آورده که حضرتش فرمود:

«صراط مستقیم، طریق به‌سوى معرفت خدا است، و این دو صراط است، یکى صراط در دنیا، و یکى در آخرت، اما صراط در دنیا عبارتست از امامى که اطاعتش بر خلق واجب شده، و اما صراط در آخرت، پلى است که بر روى جهنم زده شده ، هر کس در دنیا از صراط دنیا به‌ درستى رد شود، یعنى امام خود را بشناسد، و او را اطاعت کند، در آخرت نیز از پل آخرت به آسانى مى گذرد و کسی که در دنیا امام خود را نشناسد، در آخرت هم قدمش بر پل آخرت مى لغزد، و به درون جهنم سقوط مى کند.[۹]

پی‌نوشت‌ها:

[۱] . سوره قصص، آیه ی ۲۳.[۲] . ترجمه تفسیر المیزان،ج۱۴، ص ۱۲۶-۱۲۵.[۳] . سوره ی طه، آیه ی ۷۸.[۴] . سوره ی انبیاء، آیه ی ۱۰۱.[۵] . سوره ی انبیاء، آیه ی ۱۰۲.[۶] . سوره ی طه، آیه ی ۷۷.[۷] . سوره ی انبیاء، آیه ی ۶۹.

 

[۸] . درس تفسیر آیت الله جوادی،۸۸/۰۹/۱۶[۹] . ترجمه تفسیر المیزان، ج۱،ص ۶۶ .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ دی ۹۶ ، ۲۳:۲۷
دکتر خالد

فواید ترک خودارضایی پس از 3 ماه

1: روشن شدن پوست :

اولین تغییری که حس میکنید حالت پوست و چهرتونه…رنگش برمیگرده..اخه اونایی که خودارضایی میکنن زیر چشمشون گود رفته و پوستشون زرده…اما اگه 3 ماه این عادت رو ترک کنی سریع خوب میشی

..

.

2: ارام شدن درد زانو :

اونایی که خوداراضیی میکنن میدونن که این مایع برای زانو پا بسیار بسیار مهمه ..شما وقتی خودارضایی میکنی اون مایع رو از زانو پات منع میکنی و زانو پات صدا میده یا درد میگیره..اما اگه 3 ماه ترک کنی خوب خوب خوب میشی…تازه نه تنها خوب میشی بلکه سر حال میشی..و جنب جوشت زیاد میشه

..

.

3:کسل نبودن و سر حال شدن :

وقتی خودارضایی 3 ماه ترک میشه بعدش خیلی سر حال میشید…چون شما انرژیتونو خالی نکردید بخاطر همین بدنتون دوست داره تحرک داشته باشه و ورزش کنه یا بره بیرون یا ….ادم پر انرژی میشه

..

.

4: لذت های جدید و مهربون شدن و پایان زود رنجی:

اونایی که خوداراضایی میکنن زود رنج میشن…ولی بعد 3 ماه ترک شما بعد گذروندن 3 ماه پاکی کم کم زود رنجیت از بین میره اخه نفس خودتونو از عادت پاک میکنید و عزت نفس میگیرید و با افتخار میاید روزای پاکیتونو برای اینو اون تعریف میکنید…به نظر من این کم از مدال المپیک نداره… انصافا کسی که خودارضایی رو ترک میکنه 3 ماه من شخصا خیلی دوستش دارم..اخه میدونم که چقدر زحمت میکشه…حالا من به کنار…خدا چقدر دوستش داره…اخه مبارزه با نفس سخته و خدا حتما یه حال اساسی بهش میده بعد 3 ماه

..

.

5:مستجاب شدن دعاها :

من پارسال خیلی شهوتی بودم…صبح تا شب داغ بودم…نمیدونم چرا …اوایل میگفتم ذاتم اینه..یعنی ادم داغ و گرم مزاجی ام…ولی بعد اینکه با هزار بد بختی تونستم به لطف خدا افسار نفس و شهوتمو در دست بگیرم …هر دعایی میکنم مستجاب میشه…شاید بگی چه دعاهایی…من دعا میکنم خدایا بهم صبر بده …2 روز بعد یهو صبور میشم…میگم خدایا بهم عزت بده آبرو بده …یهو میبینم شما دوستان اخلاقتون با من عوض میشه…میگم خدایا یه کاری کن من به پدر و مادرم محبت کنم..یهو میبینم یه اتفاقی میوفته که من از مادرم تشکر کنم…میگم خدایا نمازم تمرکز ندارم یهو میبینم موقع نماز حواسم پرت نیست…دعا فقط این نیست که خدایا پول بده ماشین بده…دعا میتونه حتی این باشه که خدایا مثلا مراقب مرغ عشق هام باش تا اتفاقی براشون نیوفته…اخه یه بار مرغ عشقم مریض بود و پاش لنگ بود..دعاش کردم بعد نماز ….الان پاش از اولشم بهتر شده…داداش و ابجی من…بعد 3 ماه ترک خودارضایی خدا به دید رحمت بهت نگاه میکنه و هر دعایی کنی خدا یه حال اساسی بهت میده..شک نکن

..

.

6:بالا رفتن جنبه جنسی :

شما خیلی راحت یاد میگیری خودتو کنترل کنی…یه جورایی مثل من…من خیلی داغ بودم..خیلی…ولی الان عین آب خوردن میمونه برام کنترل شهوت…3 ماه تحمل کنی تو هم یاد میگیری..یه سری قلق داره که اینارو باید یاد بگیری…باید ببینی کجاها ضعف داری همونو پوشش بدی…درواقع شما اگه چشم رو کنترل کنی ترک خودارضایی تا 70 درصد حله…چشم خیلی رو شهوت تاثیر داره..من 5 ماه میشه که چشمامو کنترل میکنم و شهوتم خیلی کم شده…

..

.

7: ارامش واقعی و عزت نفس

شما هر روز که از ترک 3 ماه میگذره عزت نفس میگیرید..عزت نفس خیلی بالاتر از اعتماد به نفسه..عزت نفس یعنی به خود افتخار کردن…واقعا هم افتخار داره..شما هر روز با ذوق و شوق روز های پاکیتو میشموری..و بعد 3 ماه به ارامش میرسی…این ارامش  میدونی برای چیه ؟ چون شهوت ادم رو عصبی میکنه…ولی اگه بتونی کنترلش کنی به ارامش میرسی..دقیقا همون چیزی که من الان دارم..یه ارامشی دارم بیا و ببین…اخلاقم خیلی خوب شده…هم با مامانم و هم با بابام..خداییش هم رفتارم تغییر کرده…من همونطور که گفتم خیلی داغ بودم و همش پرخاشگر…ولی الان لبخند از لبام نمیوفته…

..

.

8: برگشتن حافظه :

بعد 3 ماه ترک خودارضایی حافظه شما دوباره احیا میشه و به راه میوفته … یه تمرینی هست میگم …برای اینکه حافظه شما احیا بشه بعد سه ماه مطالعه زیاد کنید..داستان کوتاه یا….مطالعه عقل رو زیاد میکنه …. کنجد و حلوا شکری هم بخورید خیلی خوبه…

..

.

9: بهتر شدن نگاه و تاری دید :

چشماتون عین تلسکوپ میشه و دوباره احیا میشه دیدتون…

..

.

10: درمان زود انزالی :

وقتی 6 ماه مداوم خوداراضایی میکنی زود انزالی میگیری…البته اینو بگم که مشکل خیلی از زندگی های زناشویی اینه که آقا قبل ازدواج خودارضایی میکرده و الان زود انزال شده و 3 سوت ارضا میشه…خوب این زندگی رو میپاشونه…چرا ؟ چون اون خانوم یه حقی داره اما اون مرد نمیتونه و تو علم روانشناسی میگن ناتوانی جنسی…بخاطر همین اون اقا مجبوره به قرص و این چیزا رو بیاره که همه دکترها میگن عوارض داره…پس تا خوداراضایی رو ترک نکردید ازدواج نکنید..به خصوص آقایون…ولی اگه 3 ماه این عادت رو ترک کنید کم کم زود انزالیتون درمون میشه … کسی که کمتر از 20 ثانیه و با دیدن یه صحنه تحریک امیز سریع ارضا میشه این زود انزاله…ولی صد در صد بعد 3 ماه ترک خوب خوب میشید و برای درمون کاملش 6 ماه زمان میبره

..

.

11: درمان بی خیالی

وقتی شما ترک میکنید بی خیالی تون درمون میشه…اخه اصولا کسی که خوداراضایی میکنه حوصله هیچ کاریو نداره و همش میگه : ول کن بابا

..

.

12: درمان قساوت قلب :

کسی که قساوت قلب داره عمرا بتونه یه قطره اشک بریزه…کسی که مداوم خودارضایی میکنه کم کم قلبش از سنگ میشه و نمیتونه مثلا تو هیئت برای امام حسین گریه کنه…اما کسی که خودارضایی رو ترک کرده باشه خیلی راحت نسبت به بقیه میتونه گریه کنه…گریه کردن خیلی خوبه باعث میشه روح ادم شسته بشه…من سعی میکنم حداقل هفته ای دوبار گریه کنم…اخه بعدش سبک میشم و حالم خیلی خوب مبشه…گریه کردن خیلی خوبه …شما بعد 3 ماه گریه تون خیلی راحت تر نسبت به قبل میاد

..

.

13: 40 روز و شب عذاب قبر برداشته میشه

یه حدیث زیبایی از پیامبر داریم که کسی که گناهی رو ( مثلا خودارضایی ) رو 40 روز ترک میکنه خداوند  40 روز و شب کسایی که تو شهر خودشون مردن …عذاب قبرشون رو بر میداره …

..

.

و در پایان حرفام احادیث زیبا از پیامبر رو بخونید تا ترغیب بشید برای ترک 40 روزه خودارضایی در چله حسینیه که 15 شهریور شروع میشه :

..

.

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلّم) میفرماید: کسی که توبه کند :

1- خداوند برایش در دنیا و آخرت هزار در رحمت می گشاید؛

2- هر صبح و شب در رضایت خدا است؛

3- برای هر رکعت نماز مستحبی که می خواند عبادت یک سال نوشته می شود؛

4- هر آیه ای از قرآن را که قرائت می کند برایش نوری بر صراط خواهد شد؛

5- هر صبح و شام ثواب یک نبی برایش نوشته می شود؛

6- به عدد هر حرفی از استغفار و تسبیحش ثواب حج و عمره نوشته می شود؛

7- هر آیه ای برای او شهری در بهشت است؛

8- قبرش پر از نور و چهره اش سفید می شود؛

9- به عدد هر مویی در بدنش نوری خواهد بود؛

10- مانند آن است که به وزن خود طلا در راه خدا صدقه داده است؛

11- مانند آن است که به عدد هر ستاره ای بنده ای در راه خدا آزاد نموده است؛

12- شدت و سختی قیامت به او نمی رسد؛

13- مونسی در قبر خواهد داشت (که او را از وحشت قبر حفظ خواهد نمود؛)

14- قبرش روضه ای از روضه های بهشتی خواهد شد؛

15- هر روز هزار فرشته او را در قبرش زیارت می کنند؛

16- درقیامت از قبر خارج می شود درحالی که هفتاد لباس از حلّه برتنش، و تاجی از رحمت برسراوست؛

17- در قیامت زیر سایه عرش الهی همراه با انبیاء و شهداء خواهد بود و می خورد و می نوشد تا زمانی که خداوند از حساب خلایق فارغ شود سپس به سوی بهشت روانه می گردد.

در حدیث دیگری وارد شده که زنی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رسید و عرض کرد: یا نبی الله! زنی فرزند خود را کشته است و مرتکب قتل شده است آیا راهی برای توبه دارد؟ حضرت فرمودند: قسم به کسی که جان من به دست اوست اگر آن زن هفتاد پیامبر را بکشد و سپس توبه کند و پشیمان شود و خداوند بداند که هرگز مجددا به معصیت باز نمی گردد خدای سبحان توبه اش را قبول می کند و اورا می بخشد! زیرا در توبه از بین مغرب تا مشرق باز است و کسی که توبه کند مانند آن است که اصلا گناهی انجام نداده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۱:۰۴
دکتر خالد

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

 

ترک خود ارضایی-غریزه جنسی یکی از قویترین غرایز در بشر است، در جامعه ما، بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید 10 سال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این دوران در افراد مختلف متفاوت است،گاهی غریزه جنسی در فرد بسیار شدید و آزار دهنده است و فرد اقدام به خودارضایی می‌کند و در بعضی موارد نیز این غریزه چندان شدید نیست.

 

خودارضایی در بلند مدت می تواند صدمات سنگین و حتی در بعضی مواقع جبران ناپذیری به شخص عامل بزند، هر چند بدلیل آنکه سن انجام خودارضایی معمولاً در دوران نوجوانی و جوانی است اکثر مشکلات جسمی و روحی پس از ترک خودارضایی از بین میروند.


انجام عمل خودارضایی هم در ادیان دینی (مخصوصاً اسلام) نهی شده است و هم بر اساس نظر بسیاری از پزشکان انجام خودارضایی صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، پس ترک خودارضایی واجب است.

همه پزشکان معتقدند برای ترک هر نوع عادت قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است و این موضوع را اصلا نباید دست کم گرفت.در زیر به مواردی اشاره میکنیم که عمل به ان میتواند شما را از  رفتار پر خطر خودارضایی که جسم و روحتان را می آزارد نجات دهد.



روشهای موثر برای ترک خود ارضایی
سه نکته‌ی مهم مشترک برای تخفیف و درمان میان همه‌ی امراض و عادات وجود دارد:


• در درمان هر بیماری یا ترک هر عادت، مهم‌ترین قسمت عزم و اراده‌ی فرد برای درمان و ترک عادت است.
• عدم یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.
• در نظر گرفتن زمان برای ترک و درمان.

1.نخستین گام برای درمان یا ترک خودارضایی، اعتقاد و ایمان به درمان‏پذیری خودارضایی و دوری از یأس و ناامیدی است. اما رسیدن به نتیجه و ایجاد هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحیح و به کارگیری دقیق دستورها است. از همه اینها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. درمان و چاره جویی باید منطبق با خواست فرد باشد؛ زیرا تا وقتی که او نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که درمان نخواهد شد. بنابر این بیمار اگر بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه کند و جمله معروف – خواستن توانستن است- عین حقیقت است.

 

 

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

2. تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در ترک خودارضایی است.نگویید اراده از ما سلب شده است! ممکن است اراده انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از بین نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز اراده باقی است، این است که شخص عمل خودارضایی را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت اراده، راه‏های زیادی پیشنهاد شده که از جمله آنها تلقین به خود است. اراده همچون نهالی است که باید آن را پرورش داد تا به مرحله خودشکوفایی و ثمردهی برسد. ویکتور پوشه – روان شناسِ فرانسوی – می‏گوید: افراد مبتلا به خودارضایی، هر روز به دفعات مختلف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت اراده و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن است که: تلقین، قبل از خواب نیز مؤثر است.

 

 

- برای ترک خودارضایی بهتر است ورزش کنید.معروف است که ورزشکاران نسبت به مسائل جنسی کم علاقه هستند چون ورزشکاران مقدار فراوانی از انرژی های فکری و بدنی خود را به ورزش اختصاص می دهند به همین دلیل برای جلو گیری از تحرکات جنسی برنامه ورزشی بسیار مهم است . افراد معتاد به خودارضایی معمولا آدمهای منزوی و کم تحرک و گوشه گیری هستند که همین عوامل تحرک جنسی را در آنها تشدید می کنند که راه مبارزه با آن ورزش است .


3. سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.
4. برای ترک خودارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5.برای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود.
6. از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک‏ کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.
7. از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

8. قبل از خواب مثانه تخلیه شود.
9. از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.
10.برای ترک خودارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد.
11. هرگز نباید به رو خوابید.
12. به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.


13.برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.


14. برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید. هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به کاری سرگرم کنید. در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است. تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند خودارضایی را کنار بگذارد.


15. منحرف کردن فکر بسوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.

17. تنهایی، کلید اقدام به خودارضایی است. لذا برای ترک خودارضایی تنها نمانید.
18. هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.
19. هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید
20. هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.
21. هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

 

 

خودارضایی, خودارضایی دختران, عوارض خودارضایی, خودارضایی دختران, ترک خودارضایی

ترک خودارضایی

22. به خدا توکل کنید.
23. قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک خودارضایی گرفته باشید اما موفق نشده باشید، اراده شما تا حدی ضعیف شده است. در این صورت باید به خود تلقین کنید که اراده قوی ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگی را در ذهن مرور کنید و مرتب به خود بگویید که من بسیار پر اراده هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)
24. از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.

 


25.برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.
26. از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.
27. از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.
28. سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.


29.برای ترک خودارضایی بهتر است روزه بگیرید ،روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. سعی کنید به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد.
30.برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.
31. سعی کنید دائما وضو داشته باشید.
32. از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.
33. شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.
34. بیاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.
35. بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.
36. یاد مرگ انسان ساز است .
37. پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.
38. این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.
39. مضرات عمل خودارضایی را بیاد داشته باش.
40. این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۵۷
دکتر خالد

 

خیلی ها پیشنهاد میکنن ازدواج کنید و … که پیشنهاد خوبیه اما برای کسی که شرایط آنرا داشته باشد نه برای پسری که ۱۶ سال دارد و یا حتی برای کسانی که تا ۲۴ – ۲۵ سال سن دارند. چون خود ازدواج زود هنگام هم میتواند مشکلساز باشد برای زوجین و اگر ازدواج تنها برای خنثی سازی شهوات باشد دیر یا زود این ازدواج از هم پاشیده میشود. پس اگر شرایطش را داشتید ازدواج کنید که بهترین راه حل است اما اگر نداشتید چی؟!

 

ابتدا این مطلب رو بخونید و برسید به آخر همین مطلب که براتون یه مژده گذاشتم ...هرکسی هستی و اومدی اتفاقی اینجا اینو بدون که خدا خیلی دوست داره چون قراره یه تغییر بزرگ توی زندگیت بیوفته !!!!!!!!!! اینا رو بخون اگه دوس داشتی و بعدش برو اخر همین مطلب.

خب برای شروع گامها این موضوع را توجه کنید که اولین ماه ترک خود ارضایی سختترین است و بعد از آن عادت میکنید و راحتتر میشود. پس گامهای زیر را شما برای یک ماه انجام دهید تا برایتان ثابت شود میتوانید.

مراحل زیر را انجام دهید!

مرحله اول: تصمیم گیری

قبل از هر چیز شما باید واقعا تصمیم به ترک آن گرفته باشید. چون شما این مطلب را میخوانید معلوم است مرحله اول را طی کردید! اما باید بگم این مهمترین مرحله است تا شما از ته دل تصمیم به ترک نگرفته باشید هیچکس نمیتواند شما را وادار به این کار کند. پس اگر هنوز دو دل هستید همین الان تصمیمتون رو نهایی کنید.

مرحله دوم: پاکسازی

تمامی عکس ها و یا فیلمها و … که به نظر شما باعث تحریک شما میشود را باید دور بریزید. و یا اگر در کامپیوتر است آنرا کامل پاک کنید ( نه توی سطل آشغال ویندوز که بتوان دوباره به آن دسترسی پیدا کرد!!!). هیچ چیزی که باعث تحریک شما میشود نباید در دسترس شما باشد!

مرحله سوم: شناسایی زمان انجام خودارضایی

شما باید ببینید چه موقع اقدام به خودارضایی مینمایید. منظورم اینه که شب وقتی تنها هستید و یا در طول روز و یا در حمام و ….

این مرحله نیز مهم است زیرا با اینکار میتوانید بفهمید کی به سراغ این عمل میروید و میتوانید با برنامه ریزی از آن جلوگیری کنید.

برای مشاهده ی کامل پست به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

 

مرحله چهارم: پر کردن برنامه

اگر شما در طول روز این کار را انجام میدهید یعنی در روز شما وقت آزاد زیاد دارید پس باید وقت خودتون رو با کارهای دیگه پر کنید چون اگر بیکار بمونین دیر یا زود شما میخواین دوباره به عادت خودتون برگردید. اگر در شب است یعنی روزها کم فعالیت دارید و شب خوابتان نمیگیرد پس این کار را انجام میدهید حتی بعضی اوقات برای پر کردن وقت این کار را میکنید! اگر در حمام پس باید حمام رفتنتان را کوتاه کنید و همچنین یه نشانه مثلا به دستتون ببنید که یاد خدا بیوفتید و اینکارو اونجا انجام ندید.

مرحله پنجم: شمارش روزهایی که پاک بودید! (پشت سر هم!)

روزهایی رو که پاک ماندید و خود ارضایی نکردید را برای خودتان در جایی علامت بزنید. مثلا بشمارید این دفعه یک هفته پاک بودم ولی اگر دوباره شیطون گولتون زد (!) باید شمارش را از اول شروع کنید.

مرحله ششم: تنبیه!

هر باری که شما دوباره خودارضایی کردید باید خودتون رو تنبیه کنید! تنبیه هر کس فرق میکنه مثلا  به ازای هر بار تکرار این عمل ۵۰۰۰ تومان به صندوق صدقات انداخته و ۳ روز اضافه سر کار بروید و ۵۰ تا شنا در خشکی!! البته هرچی تنبیه سختتر باشه مطمئنا بهتره چون بیشتر جلوی شما رو میگیره! به هیچ وجه تنبیه کردن خودتون فراموش نشه! به هــــــــــــــــیچ وجــــــــــــــــــــــــــــــــــــه !

هرباری که شما وسوسه میشین خودارضائی کنید بی اراده یاد تنبیه خواهید افتاد و به این فکر میکنید که آیا می ارزد؟! و اگر تنبیه سخت باشه پشیمون میشوید پس تنبیه باید سخت باشد.

مرحله هفتم: جایزه!

برای خودتون جایزه نیز در نظر بگیرید! مثلا بگویید اگر بیش از ۲۰ روز پشت سر هم پاک بودم میروم و یک ادکلن جایزه برای خودم میگیرم! و یا هر چیزی که شما را خوشحال میکند! ببینید چه چیزی دوست دارید جایزه بگیرید و به ازای پاک بودن آنرا به خود جایزه دهید!

 

-مرحله هشتم: استمناء می کنم اما بعداً:

زمانی که عوج شهوت بودید و تصمیم قطعی به خودارضائی داشتید به خودتان بگویید: باشه این کار  رو می کنم اما توی یک  موقعیت بهتر ، یه وقت دیگه ، یه ساعت دیگه،یا یه روز دیگه

با این روش شیطان درونتون رو سر کاربزاری

اگر بازهم نتونستید طاقت بیارید...

در این مواقع باید هر چه زودتر خودتون رو از تنهایی در بیارید! یا برید بیرون از خانه و یا برید پیش کسی. مطمئنا بعد از اینکه رفتید خوشحال میشوید که خوب شد خودارضایی نکردم. گاهی اوقات شما در یک لحظه با تمام وجود وسوسه میشوید اما کافیه برای یک ثانیه از آن حال و هوا دور شوید تا دیگر این کار را نکنید.

به گفته یکی از دوستان بازدیدکننده که پس از چندین سال تصمیم به ترک خودارضایی گرفته بود, در زمان اوج (زمانی که برای خودارضایی وسوسه میشد) با مراجعه به این وبلاگ و خواندن مطالب از آن حال و هوا بیرون آمده و دیگر تمایلی برای خودارضایی احساس نمیکرد. شما هم میتوانید زمانی که احساس کردید ممکن است خودارضایی کنید مطالب بخوانید تا روحیه بگیرید!

مرحله نهم: اعلام نتیجه!

شما مرحله به مرحله کار خودتون رو میتونین اینجا اعلام کنید و اگر دچار شکست شدید علت آنرا از نظر خودتون بیان کنید تا بیشتر بتوان کمکتون کرد. اگر ترک این عادت زشت رو گروهی انجام بدیم موفقیت بیشتر خواهد شد. پس اگر حرفی در این رابطه داشتید در قسمت نظرات همین پست ارسال کنید.

همانطور که گفتم ماه اول سختترین ماه است و بعد از کم کم عادت خواهید کرد پس شما فقط یک ماه این مراحل را در پیش بگیرید تا به قدرت خودتون در ترک آگاه شوید!

این موضوع را نیز بدانید که هر وقت جلوی ضرر رو بگیرین منفعته پس نگین به خودتون که من چند ساله دارم خود ارضایی میکنم پس آب از سر من گذشته! همین امروز ترک کنید!

مرحله دهم: تلاش واستمرار:

هر بار که زمین خوردید دوباره پاشید نگید نگه دیگه نمیشه ما اینکاره نیستیم ، این از حرفای شیطانه – تلاش و امید رو از مورچه یاد بگیریم

نکته مهم!

فایده عجیب نماز در ترک این عادت

جدا از اینکه خدا به آدم نماز خون بیشتر کمک می کنه

شما ۳ بار در روز نماز میخوانید پس باید ۳ بار در روز وضو داشته باشید. برای وضو نیز نباید جنب بود پس شما برای این نمیتوانید خودارضایی کنید و خود این عمل یک بازدارنده بسیار قوی است و در ضمن آرامش عجیبی نیز پیدا میکنید و ذهنتان از افکار آلوده پاک خواهد شد. همین پاک شدن ذهن خیلی مهم است زیرا ذهن خیلی از ما جوونها فیلمهای مبتذل پر کرده است و کثیف کرده است با خواندن نماز و قرآن ذهن پاک شده و از شر این افکار که ما رو به خود ارضایی میکشونن رها میشویم.

پس اگر حتی خیلی کم به خدا ایمان دارید نماز را در برنامه خوتون بگنجید تا معجزه اون رو ببینید

.

 

امروز میخوام یه روش بهتون آموزش بدم که هیچ جای دنیا ندیدید و 100 درصد تضمنی برای همیشه ترک میکنید ... دوستان زیادی باهاش به نتیجه واقعی رسیدن 100 درصد ترک کردن...برای دیدن این روش خاص لطفا روی نوشته ی زیر کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۵۵
دکتر خالد

روش تضمینی ترک خودارضایی (استمناء) به شیوه طبق سنتی

درمان خودارضایی

خوارضایی یک اعتیاد ذهنی است که بسیاری از جوانان مارا درگیر خود کرده است , در سایت مقالات دیگری همچون خودارضایی زنان و دختران و عوارض خودارضایی و ترک تضمینی استمناء  وجود دارد ولی در این مقاله سعی نموده ایم راه حل های تضمینی ترک خودارضایی راه به شیوه سنتی و مدرن دقیق توضیح دهیم .

 

 

راه حل تضمینی ترک خودارضایی (استمناء ):

با سلام و عرض ادب  خدمت شما دوست عزیز

دوست گرامی شاید ماه ها و یا سالها گرفتار گناه خودارضایی که یک گناه کبیره  است شده اید و از ان رنج میکشید ! امروز با دو راه حل ساده شما را از بند ان ازاد میکنیم !

 

۱: راه حل ترک یکجا خودارضایی (استمناء ) :

ازدواج بهترین راه حل است پس در اولین فرصت مناسب ازدواج کنید !  توقعات زیادی را کنار بگذارید و فقط به ازدواج و دوری از گناه فکر کنید ! باور کنید خداوند روزی زن و بچه شما را خواهد رساند ! شما اگر حد اقل شرایط شروع زندگی رو دارید حتی یک ثانیه در اغاز یک زندگی شک نکنید و ان را اغاز کنید , توجه کنید که شما باید حداقل شرایط ازدواج مثل درامد ثابت را داشته باشید و اگر ندارید اول تلاش کنید تا به آن برسید و بعد اقدام به ازدواج کنید.

 

۲: راه حل ترک استمناء (خودارضایی) به روش طب سنتی :

قسمت اول : روش طب سنتی راه حل دکتر ضیایی :

لینک دانلود فیلم با حجم ۴ مگ

 

قسمت دوم دوم راه دکتر روازاده :

ریشه اصلی استمناء یا خود ارضایی، ریشه ذهنی است و به اعصاب و روان فرد بیمار مربوط می باشد. با توجه به این که تعدادی زیادی از کاربران سایت، درخواست ارایه روشی جهت ترک عادت استمناء و درمان عوارض خودارضایی از جمله زود انزالی را داشتند، در ذیل نسخه ای از منابع طب سنتی در این خصوص ارایه می گردد تا ان شاء الله جهت جلوگیری از انجام این عمل و همچنین رفع علایم و عوارض حاصله، دستورات ذیل موثر واقع گردد:

دم کرده شماره ۱) مرزنجوش، سنبل الطیب، گل گاوزبان و بادرنج بویه به نسبت مساوی در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا کامل دم بکشد.
دم کرده شماره ۲) افتیمون را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به آرامی و خیلی آهسته به طور کامل دم بکشد.
دم کرده شماره ۳) استخدوس را در قوری ریخته و آب جوش روی آن بریزید و بگذارید تا به طور کامل دم بکشد.

طرز مصرف:
الف) سه هفته اول: صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (۱)
ب) هفته چهارم و پنجم:
–    صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (۱)
–    روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (۲)
ج) هفته ششم به بعد:
–    صبح و عصر یک استکان، دم کرده شماره (۱)
–    روزی یک فنجان دم کرده شماره (۲)
–    روزی یک فنجان نیز دم کرده شماره (۳)

با انجام دستور بند (ج) و مصرف سه دم کرده مربوطه، بعد از این که علایم بیماری کمتر شد، می توانید مصرف دم کرده ها را کمتر نمایید، ولی حداقل برای سه ماه این نسخه را انجام دهید.

تذکر مهم:خواهشمند است در صورت استفاده از این نسخه و نتیجه دهی، برای ترغیب کاربران محترمی که با این عارضه دست به گریبانند و نیز به جهت ریشه کنی این معضل بزرگ و گناه کبیره در میان نسل جوان، در قسمت نظرات، ثمرات انجام نسخه را یادآور شوید.

 

۳ :راه حل مدت دار و تضمینی خودارضایی (استمناء ) :

:  این روش تضمینی و بسیار عالی میباشد  در این روش ما بایست  فقط یک کار انجام دهید و ان هم ایجاد فاصله بین هر بار خودارضایی میباشد و این فاصله رو باید

به مرور زیاد کنید و به هیچ وجه به فاصله قبلی برنگردید ،  برای مثال ما فردی رو در نظر میگیریم که هر روز و روزانه سه بار خودارضایی میکند !! این بد ترین حالت ممکن برای خودارضایی میباشد

که عوارضی بسیار وحشت ناک را به دنبال خود خواهد داشت  برای ترک اقدامات زیر صورت گیرد :

برای شروع ترک  اگر روزی سه بار خودارضایی (استمنا) انجام میدهید این را بکنید روزی یکبار به مدت هفت روز ! و بعد از هفت روز فاصله رو بکنید سه روز یکبار و به مدت ۱۵ روز ادامه دهید و سپس

این فاصله رو بکنید ۷ روز یکبار و به مدت یک ماه ادامه دهید و در مرحله بعد این فاصله رو به ده روز یک بار و به مدت  یک ماهو نیم و در مرحله بعد  این فاصله رو ۱۴ روز  یک بار و به  مدت دو ماه و در مرحله بعد ۳۰ روز یک بار  و به مدت شش ماه ادامه دهید ، توجه کنید که این روش باعث میشود ذهن شما از بند این عادت زشت به مرور رهایی پیدا کند و بهترین سودی که بدست اورده اید این است که ضرر این عادت رو به حد اقل رسانده و از ضرر های جبران ناپذیر خود را دور کرده اید ! ولی در این روش به نکات زیر توجه نمایید :

۱: بعد از هر خودارضایی (استمنا) حتما غسل جنابت انجام دهید و توبه نمایید و از خداوند بخواهید قدرت بدهد تا به طور کلی این اقدام ترک کنید ،

۲:تلاوت قران و خواندن مرتب نماز فراموش نگردد ، حد المقدور هر هفته یک روز روزه بگیرید زیرا به پاکی  روح کمک بسیاری مینماید

۳: به هیچ وج فاصله ای که بدست اورده اید از دست ندهید و به هیچ وجه افکار نا امید کننده به شما دست ندهد زیرا تمامی این افکار از شیطان میباشد و برای نا امید کردن شما

از اینق اقدام الهی یعنی توبه و بازگشت به سوی خدا و دوری از گناه میباشد ، پس حتی اگر یک روز فاصله بیشتر بدست آورده  اید در حفظ آن کوشا باشید و خدا را سپاس گویید .

۴: بر فرض محال اگر شما فاصله یک ماه یک بار رو بدست اوردید و سر یک ماه خود ارضایی کردید و فردای ان دوباره خودارضایی کردید !  به هیچ وجه این فاصله رو قطع نکنید ! بلکه یک جریمه نقدی

و یا روزه ! برای  این تخلف برای خود در نظر بگیرید و طبق فاصله ای که بدست اورده اید ادامه دهید ترک رو .

۵: در صورتی که شما فاصله ای دو هفته ای بدست اورده اید و سر دو هفته احساس کردید نیازی به خودارضایی ندارید و اگر ان را انجام ندهید میتوانید تحمل کنید  ، و ۴ روز دیگر تحمل کنید مشکلی وجود ندارد

تحمل نمایید ولی  به فاصله خود را تغییر ندهید در ماه های دیگر مگر در همین حالتی که ذکر شد !  در هر صورت هدف ترک به مرور است نه فشار به روح و خسته شدن و نا امید شدن و بازگشت به حالت قبلی .

 

نکته بسیار مهم : خودارضایی (استمنا) یکی از زشت ترین گناهان کبیره است که اثار مخرب روحی و جسمی دارد ، تمام موارد فوق راه حلی بود برای کسانی که قصد رهایی از بند این گناه را دارند ، و به هیچ وجه به اندازه یک صدم ثانیه توجیهی برای انجام این گناه از طریق این مقاله به خود راه ندهید ، فقط بدانید خداوند به کسانی که قصد خوب بودند دارند و به او توکل میکنند طوری دیگر نگاه میکند ان هارا دوست دارد و یاریشان میکند ، پس نا امید نشوید و سعی کنید روز به روز  بهتر از دیروز باشید ، یا علی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۴۹
دکتر خالد
خودارضایی ، خودارضایی زنان
خود ارضایی مرد و زن ندارد و دختران و پسران هم خود را با این رفتار اشتباه در معرض از دست دادن زیبایی و ریزش شدید مو در کنار سرطان های مختلف قرار می دهند که باید درمان شود.
بازدید : 2,251,090 نفر

خود ارضایی در میان دختران و پسران و متأسفانه حتی در میان زنان و مردان آمار تلخی دارد و تلخ تر از آن عوارض بسیار بد این مشکل است که در مجله سلامت نمناک می خوانید.
افرادی که خود ارضایی را تجربه می کنند فقط برای مدت کوتاهی احساس رضایت و آسودگی دارند و بعد همه چیز برعکس می شود مثبت ها منفی و خوب ها بد می شوند.
همان طور که می دانید خود ارضایی یک گناه است ولی باید بدانید که این مسئله تنها در میان مسلمانان مطرح نمی شود و کشورهایی با ادیان غیر از اسلام هم به شدت از لحاظ علمی با این رفتار مخالف هستند. این گناه مستقیماً با جسم شما رابطه دارد و به همین دلیل روح شما را مورد حمله قرار می دهد.
پشیمانی و احساس پس از خود ارضایی زن و مرد ندارد و عملی کاملاً حرام است.
تمایلات جنسی خوب هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند اما اگر در مسیر نادرست قرار گیرند کاملاً نتیجه برعکس خواهد بود.خود ارضایی

خود ارضایی کنترل میل جنسی
 

خود ارضایی 

عواقب شدید خود ارضایی

 
 
عوارض بسیار شدید و خطرناک خود ارضایی:
افسردگی به میزان بالا
شادی و عشق کمتر
از بین رفتن زیبایی 
از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها
به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل
ریزش موهای سر
ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی و..
دفع بی اختیار منی
بی اختیاری در کنترل منی
ضعف در قوای جسمی و جنسی
ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش
مریض شدن پی در پی
کم شدن حافظه و قدرت یادگیری
ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل
بی حالی و ضعف همیشگی
 
درمان :
بهترین پیشنهادات متخصصان داخلی و خارجی به چند دسته تقسیم می شوند که عنوان آنها شامل:
ورزش کردن
آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه
نپوشیدن لباس های تنگ و جذب
خواندن کتاب و مجله
با خستگی کامل به رختخواب رفتن
نماندن در حمام و زیر دوش
تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک
در انتها باید گفت که هر چیزی که از منظر اسلام حرام است علم آن را بعدها با دلیل ثابت کرده است پس باید به گفته های قرآن و اسلام یقین داشت که حتی قبل از اینکه علم و دانشمندان بتوانند آن را بیابند در اختیار انسان ها قرار گرفته است.
 
همچنین توصیه های آیت ا... مکارم شیرازی برای ترک این عمل که توسط یکی از کاربران برای سایت ارسال شده را در زیر می خوانید.
 
" برای اجتناب از عمل شنیع خود ارضایی چند راه کار توصیه می شود.
1- از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.
2- استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید. 
3- سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید .
4- تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.
5- عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود. 
6- از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.
7- روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.
8-  علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.
9- نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.
10- ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید. 
11- از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید. "
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۴۶
دکتر خالد

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستان عزیز ما سعی نداریم مطالب زیر را به شما تحمیل کنیم؛اما کسانی هستند که این بیماری تاحد زیادی در وجودشان رخنه کرده ونمی دانند چگونه از این منجلاب بیرون آیند.امیدواریم این مطلب به عزیزانی که به این بیماری مبتلا هستند و می خواهند درمان شوند یا کسانی که هنوز دچار نشده اند و می خواهند راه های پیشگیری را بدانند ،مفید باشد .در این نوشته هم از نظر مذهبی و هم از نظر علمی به موضوع نگاه شده است. دوستان عزیز می توانند پس از خواندن این یادداشت در قسمت نظرات ؛نظرهای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی ،در وبلاگ به نمایش درآید.

توجه داشته باشید غریزه جنسی یکی از نعمتهای خداوند است  که از یک سو لازمه بقاء نسل , تولید مثل و از سوی دیگر اشباع و ارضای صحیح  برای افراد متاهل موجب سلامت وثبات روحی وجسمی خواهد بود.

تنها راه حل واقعی برای مبتلا نشدن به مضرات روحی وجسمی غریزه جنسی ازدواج است ولی برای افرادی که امکان برایشان فراهم نیست حل مساله کمی سخت تر و متفاوت تر است.

همیشه باید قبل از اقدام به انجام یا ترک هر عملی فواید ومضرات آن را بشناسید بعد اگر خواستید انجام دهید، در مورد استمناء(خود ارضایی) هم باید بگوییم :

الف.فواید:

شاید پذیرفته باشید که تنها فایده خود ارضایی احساس لذت لحظه ای وکوتاه مدت است به علاوه کولباری از پشیمانی ها وندامتها.

ب.ضررهای جسمی وروحی:

روانشناسان غربی وعلمای دینی حدود بیش از50 مورد ذکرکرده اند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1.رنگ پریدگی 2.به وجود آمدن حلقه سیاه دورچشم 3.بد اخلاقی4. خستگی وخواب آلودگی 5.ضعف عمومی بدن 6.ضعف شنوایی 7.اختلالات دستگاه هاضمه مانند معده,روده,کبد 8.شدت تپش وضربان قلب 9. بی اشتهایی 10. کم شدن قدرت حافظه 11.ضعف اعصاب 12.تشنج و لرزش اعضای بدن 13. تیک های عصبی 14. افزایش وسرعت انزال منی 15. بی اختیار بیرون آمدن منی 16. سلب اراده 17. سلب تمرکز 18. ریزش مو وسفید شدن آن 19. از بین رفتن قدرت جنسی 20. عقیم شدن 21. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن وابتلا بیماری های پی در پی  22. ضعف بینایی وتا کوری هم ادامه دارد 23. کم خونی 24. سرگیجه 25. تنگی نفس وآسم 26. احساس افسردگی وپوچی وبی هدفی 27. کمر درد وپهلو درد 28. گوشه گیری 29. نگرانی واضطراب 30. ابتلا به سادیسم 31. ابتلا به سوزاک 32. ابتلا به سل 33. علاقه پیدا کردن به همجنس بازی وخود فروشی34.پیری زودرس 35. دیوانگی 36. مرگ زودرس     و...

توجه : طبق آمار 90% افرادی که بعد از بلوغ دیوانه شده اند و در تیمارستانها به سر می برند مبتلا به خود ارضایی بوده اند.

دوست عزیز اگر به این بلای خانمان سوز مبتلا نشده ای سجده شکر به جا آوروبه وسوسه های شیطان بی اعتنا باش چرا که درمان خود ارضایی هزار برابر سخت تر از گفتن «نه» به شیطان و تمایلات نفس است که امام صادق علیه السلام می فرمایند:«...اگر کسی را که این کار را انجام می دهد بشناسم با او هم غذا نمی شوم...»

دیگه خسته شدم از بس گناه کردم هر بار باخودم عهد می بندم که دیگه گول شیطان را نخورم ولی نمی تونم ترکش کنم از زندگی سیر شده ام احساس سستی وبی اراده گی  وپوچی تمام وجودم را فرا گرفته وبیشتر علایمی که گفتید در من وجود دارد...هیچ کس به دادم نمی رسد تنهای تنهام.  تورو خدا به دادم برسید...

آیا می توانم استمناء(خود ارضایی) را ترک کنم ؟

ناامید نباشید برای ترک باید اول نسبت به گناه احساس تنفر پیدا کنید ودغدغه ترک داشته باشید. سپس موارد زیر را انجام داده و رعایت کنید:

1.هر وقت خواستید گناه بکنید جایی را انتخاب کنید که خدا نبیند.

2. با هر بار انجام گناه برای درک جهنمی که هیزمش گناهکارانند وآتشش ابدی است آماده می شوید.

3.کتاب هایی که در مورد غریزه جنسی و مشکلات جوانان نوشته شده  مطلعه کنید.

دستورهای عملی

اول:شما نمی توانید در یک لحظه تمام گناهان وعادتهای زشت را ترک کنید پس باید کم کم  ولی پیوسته اقدام به ترک نمایید برای مثال اگر شیطان شما را هر دو هفته یک بار به این گناه می کشاند , آن روز با خود تصمیم مردانه بگیرید که : امروز نه . حتی اگر فردا هم گناه بیفتید باز احساس پیروزی دارید چون خواستن وتوانستن را تجربه کردید .

همین طور ادامه بدهید وهربار مدت عقب انداختن گناهتان را یکی  در روز بیشترکنید.

دوم : یک برگه کوچک بردارید. یک طرف برگه ضررهای خود ارضایی را کاملا بنویسید و در پشتش روشهای درمان ومقابله را که در پایین خواهد آمد یادداشت کنید. سعی کنید همیشه همراهتان باشد و هر موقع دلتنگ گناه شدید برگه را بخوانید.

سوم : یکی از راه های موثر این است که باخودتان شرط کنید وبرای انجام گناه جریمه قرار دهید جریمه باید نه خیلی سخت و غیر قابل انجام باشد ونه آنقدر آسان باشد که به راحتی وصول شود  مثلا : اگر این بار خود ارضایی کنم فردا روزه می گیرم یا بلا فاصله بعد از گناه وغسل یک جزء قرآن می خوانم و یا با خودتان عهد ببندید که اگر دوباره گناه را انجام دادید از هر چیزی که علاقه ودغدغه شما نسبت به آن زیاد است به مدت خاصی دور باشید .

1.پرهیز هر چیزی که شما را به گناه نزدیکتر می کند مثل عکسها, تصاویر و فیلم های محرک2.ورزش زیاد3.مسافرت4.حل مسائل فکری 5.روزه گرفتن6. هیچ وقت بیکار نباشید7.هیچ وقت تنها نباشید8.زیاد در دستشویی نباشید9.به آلت جنسی تان دست نزنید10.رو به شکم نخوابید 11.شوخی های جنسی و دستی ممنوع12.شوخی با جنس مخالف ممنوع13.ارتباط  زیاد با افراد و مبتلا به استمناء وهمجنس باز ممنو14.تا خوابتان نمی آید به رخت خواب نروید15.عدم شستشو با آب گرم و طول دادن دستشویی

حتما توجه داشته باشید که ترک خود ارضایی و تمامی این موارد در صورتی  موثرند که چشم چرانی و ونگاه به تصاویر اینترنتی, ماهواره ای و موبایلی محرک و آلوده کاملا تعطیل شده باشند.

برنامه های عبادی و معنوی برای ترک خود ارضایی:

1.هر روز 100مرتبه « استغفر الله ربی واتوب الیه» 2.توسل به ائمه وگریه بر امام حسین وخواندن زیارت عاشورا3.قرآن هر روز نیم صفحه با توجه به معنی آیات4.مداومت بر خواندن دعای عهد چهل روز با توجه به معانی آن.

برنامه های تغزیه ای وغذایی برای ترک خود ارضایی:

1.ممنوعات :غذاهای تند و محرک مثل فلفل ,دارچین, پیاز وسیر, کالباس وسوسیس ,سرخ کردنی ها و پر خوری2از غذاهای ترش بیشتر استفاده شود آب انار ترش  آب زرشک  آب لیمو آب غوره و...

2.خوردن هندوانه و کاهو و گشنیز بیشتر از حد معمول

3.استفاده از عناب به صورت ناشتا و خوردن ماش

4.خوردن شیر خشت به اندازه یک عدس هر سه روز یک بار به مدت دو الی سه هفته و پس از آن در مواقع لزوم با مشورت مصرف شود.

5.خوردن تخم کاهو به مدت دو هفته هر سه روز یکبار یک قاشق غذاخوری.

راه های دیگر ترک خودارضایی:

هیچ وقت به افرادی که به عمل خود ارضایی وابسته شده اند و بارها تصمیم گرفتند که دست به این عمل نزنند پیشنهاد ترک فوری نمی دهم چون عملی نیست این یک میل است ، این قوی ترین غریزه انسان است پس به آسانی نمی توان با آن مبارزه کرد افرادی را می شناختم که بیان می کردند روزانه سه یا حتی چهار مرتبه این عمل را انجام می دهند و امروز ترک کرده اند. راه درمان احتیاج به صبر و مقاومت دارد اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که روزانه این عمل را انجام می دهید برای ترک پیشنهاد می کنم روشهای زیر را به کار گیرید:


 1.از تنها بودن خودداری کنید2.اگر با نگاه کردن به اندام جنس مخالف تحریک می شوید بلا فاصله روی خود را برگردانید3.  از دیدن عکس ، فیلم ، تصاویر و خواندن مظالب تحریک کننده بپرهیزید4.شما در یک هفته و یا حتی یک ماه نمی توانید این عادت را ترک کنید5.اگر روزانه یک بار این عمل را انجام می دهید در ابتدا به جای آنکه هر روز یک بار این کار را بکنید هر دوروز یکبار این عمل را انجام دهید پس از مدت 10 روز بجای انجام این عمل هر دوروز یکبار آنرا به هر سه روز یک بار کاهش دهید اینبار پس از مدت 15 روز سه روز را به چهار روز و بعد از مدت 3 هفته 4 روز را به یک هفته برسانید به مراتب پس از مدت زمان حدود 3 ماه از این روش می توانید به ترک کامل برسید . 

دوست عزیز در این آشفته بازار خود فروشی ها و چشم چرانی ها چه بسیار بودند کسانی که غرق در هوی و هوس و حیوانیت شدند و بدون درک لذت توبه و بندگی خدا تا ابد در آتش خشم خدا خواهند سوخت.

«مَن عشق و عفّ ثمّ مات مات شهیدا»    

«هرکس عاشق گناهی باشد ولی بخاطر خدا انجامش ندهد مرگش شهادت است»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۴۴
دکتر خالد

عوارض خود ارضایی

 

عوارض خود ارضایی

# زشتی چهره و از بین رفتن طراوت صورت از عوارض خود ارضایی است.

# زرد و لاغر شدن هم جزو عوارض خود ارضایی شناخته شده است .

# از دیگر عوارض خود ارضایی می توان به درشت شدن چشمها ، عجز در فهم مطالب ، فلج ‌شدن برخی اعضا و یا تمامی اعضا در بعضی وقتها و از دست دادن قوای تناسلی به صورت تدریجى اشاره کرد.

# هیجانات جنسی ناشی از استمناء و تاثیر آن بر اعصاب از عوارض استمنا است.

# برخی از آسیبهای روانی و شخصیتی استمناء عبارتند از: احساس محرومیت جسمی و روحی در صورت عدم انزال؛

# آشفتگیهای خُلقی مانند: افسردگى، غمگینى، بی‌ خوابى، بی‌اشتهایى، ناتوانی در انجام وظایف روزانه و … از دیگر عوارض خود ارضایی در زنان و مردان است.

# خود ارضایی همچنین موجب پدید آمدن احساس نارضایتی و به دنبال آن بدبینی به دیگران و ضعف اراده و … می شود.

# از دیگر عوارض خود ارضایی می توان به کم‌ حوصلگى، سستى، خمودى، حساسیت فراوان در برابر نور، صدا و امثال آن و همچنین بی‌ مبالاتى، کمرویى، ترسو بودن و خواهان تنهایی و انزوا بودن در افرادی که در سنین پایین گرفتار استمناء می‌شوند، اشاره کرد.

# زود رنجی و حساسیت و ناراحتی از برخوردی کوچک هم از معایب خود ارضایی است.

عوارض خود ارضایی

 

# پدید آمدن عکس‌العملهای مالیخویایی و وسواسى؛ کاستی در اعتماد به‌نفس به‌خاطر دلهره و وحشت فرد در حین ارتکاب از بیم رسوایى؛ درهم کوبیده شدن شخصیت فرد به‌خاطر سرزنش و تحقیر خود، به علت ارتکاب گناه؛ فراهم شدن زمینه بی‌مبالاتی به‌خاطر احساس دائمی گناه از عمل و اضطراب دختران به‌خاطر وحشت آنها نسبت به از دست دادن بکارت خود از دیگر عوارض خود ارضایی است.

# افسردگی به میزان بالا ، شادی و عشق کمتر ، از بین رفتن زیبایی ، از بین رفتن براقیت و زیبایی چشم ها ، به هم خوردن تناسب اندام و زشتی هیکل ، ریزش موهای سر و …. همه اینها از عوارض خود ارضایی به شمار می آیند.

# از دیگر معایب استمنا هم ایجاد مشکلات جدی روحی مثل بدبینی و تندخویی ، دفع بی اختیار منی ، بی اختیاری ادرار و بی اختیاری در کنترل منی گزارش شده است.

عوارض خود ارضایی

 

برخی دیگر از عوارض خود ارضایی و مضرات خود ارضایی

# از دیگر مضرات خود ارضایی می توان به مواردی مانند ضعف در قوای جسمی و جنسی ، سرطان پروستات ، سرطان پستان ، ضعف در بینایی و شنوایی همچون شنیدن صدای وزوز در گوش ، مریض شدن پی در پی ، کم شدن حافظه و قدرت یادگیری و …. اشاره کرد.

# همچنین ضعف اعصاب و کم شدن قدرت تحمل در برابر مسائل و بی حالی و ضعف همیشگی اکثرا در اثر خود ارضایی بوجود می آید.

# خود ارضایی برای دختران ممکن است به پرده ی بکارت آسیب برساند و در آینده برای ازدواج او مشکل ساز شود.

# به گزارش سایت برفانک از دیگر عوارض خود ارضایی می توان به پدید آمدن کم خونی به ویژه بر اثر تحریک مصنوعی و مداوم آلت تناسلى؛ پدید آمدن و گسترش تورم غدد وذی در انسان؛ تورم کانال نطفه؛ تورم قسمت پایانی و عقب کانال ادرار و … اشاره کرد.

# تحلیل رفتن قوای جسمانی و ضعف انرژی جسمانی افراد؛

# شل شدن عضلات تناسلی و از دست دادن قدرت نگهداری منی یا ادرار؛

# پژمردگى، زردی رنگ و بی‌رمق به نظر آمدن؛

# پیدایش تغییرات در مراکز ستون فقرات و اعضائی که هنوز کامل نشده اند.

# پدید آمدن سردرد، سرگیجه ، سوت کشیدن گوشها و …؛

# خستگی عصبی و فرسودگی دستگاه اعصاب

# ضعف عمومی بدن، به ویژه بینایى؛

# عقیم شدن و ناتوانی در تولید مثل؛

# پیری زودرس؛

# ضعف مفاصل و لرزش دست؛

# ایجاد قاعدگی نامنظم برای دختران در سنین بعدی و بلوغ؛

# احساس درد برای دختران در سنین بلوغ در حین خونریزی و قاعدگى؛

# پدید آمدن ترشحات چرکی از دستگاه تناسلی دختران؛

# پیدایش فراوانی خون در آب تناسلی در سایه تحریکات بیش از اندازه و بی‌اعتنایی به بهداشت جنسى؛

# خطر از بین رفتن پرده بکارت برای دختران بر اثر دستکاری زیاد؛

# سرطان پروستات

# سرطان پستان

ترک خود ارضایی

 

ترک خود ارضایی

متاسفانه در جامعه ما، بین بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن ازدواج در بسیاری از موارد شاید ۱۰ سال یا بیشتر فاصله باشد. بنابراین باید بر این ایام مدیریت کرده و بر نیاز جنسی خود غلبه کنند. خود ارضایی روشی است که خیلی ها در این شرایط از آن استفاده می کنند، ولی همانطور که گفتیم این کار اگر به صورت اعتیادآور انجام شود، عوارض زیادی دارد. پس بهتر است هرچه سریع تر آن را کاهش داده و کم کم قطع کنند.

تلاش برای تقویت اراده از گام‏های مهم در ترک خودارضایی است. اول از همه خودتان باید اراده کنید و نگویید که این کار سخت است و ما نمی توانیم. وقتی می گویید نمی توانم حتما نمی توانید. خودتان را باور کنید و به عوارض بد آن بیاندیشید.

ترک خود ارضایی

 

برخی نکات که برای ترک خود ارضایی باید به آن توجه کنید

# برای ترک خود ارضایی به خدا توکل کنید.

# برای ترک خود ارضایی قاطعانه برای ترک خودارضایی تصمیم بگیرید.

# تلقین به شخص کمک می‌کند تا اراده‌ی خود را تقویت کند و به خود بگوید که می‌تواند خودارضایی را کنار بگذارد.

# منحرف کردن فکر بسوی دیگری در صورتی که تحریکی برای استمناء(خودارضایی) اتفاق افتاد.

# تنهایی، کلید اقدام به خودارضایی است، لذا برای ترک خود ارضایی تنها نمانید.

# برای ترک خود ارضایی هر وقت به فکر خودارضایی افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.

# سعی کنید دائما وضو داشته باشید.

# برای ترک خود ارضایی از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.

# شبها تنها نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

# بیاد داشته باشید که تصمیم دارید عمل خودارضایی را ترک کنید.

# بعد از تصمیم حتی یک بار هم سراغ عمل خودارضایی نروید زیرا اراده شما را سست خواهد کرد.

# یاد مرگ انسان ساز است .

# پشیمانی بعد از عمل را بیاد داشته باش.

# برای ترک خود ارضایی از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به خودارضایی دعوت می کنند، دوری کنید و رابطه خود را با دوستان جلقی تان تا حد ممکن کم کنید.

# برای ترک خودارضایی از صحبت کردن در مورد مسایل شهوت انگیز دوری کنید.

# از بودن در مکان های تنها خودداری کنید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل نکنید. بعد از شستشو حمام را سریع ترک کنید.

# برای ترک خود ارضایی از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب کنید.

# سعی کنید تماس بدنی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز کنید.

# برای ترک خودارضایی بهتر است روزه بگیرید ،روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما بسیار مفید است. اگر نمی توانید روزه بگیرید حداقل غذای خود را کم کرده و اجازه ندهید شکم تان پر باشد.

# برای ترک خود ارضایی قبل از خواب مثانه تخلیه شود.

# از نوشیدن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.

# برای ترک خود ارضایی باید از دست ‏ورزی با اندام جنسی،اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نباید دست‏ ورزی کرد.

# هرگز نباید به رو خوابید.

ترک خود ارضایی

 

# سعی شود شکم به هنگام خواب، بیش از حد معمول پر نباشد.

# برای ترک خود ارضایی بهتر است از پوشیدن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

# یرای ترک خودارضایی بهتر است از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و تصاویر تحریک کننده، خودداری شود.

# از شنیدن و خواندن مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏های تحریک‏ کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

# از خوردن مواد غذایی محرک، مانند خرما، پیاز، مرچ، تخم‏ مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب – اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

# به منظور تخلیه انرژی – زاید بدن، به طور منظم و زیاد باید ورزش کرد.

# برای ترک خودارضایی بهتر است برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر کند.

# برای ترک خودارضایی بهتر است سعی کنید کمتر در مکانی خلوت و تنها و دور از نظر دیگران باشید.

# هرگاه مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، باید بلافاصله از مکان خلوت و دور از نظر دیگران خارج شوید و خود را به کاری سرگرم کنید.

# در این زمینه گفت و گو با دوستان، مشارکت در برنامه های جمعی بسیار مفید است.

# هر وقت به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در مقابل چه کسی گناه کنید.

# هر کاری که شما را به فکر خودارضایی بیندازد آن کار را سریع ترک کنید.

# هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک کنید.

# برای ترک خودارضایی بهتر است، شبها قبل از خواب مطالعه کنید و با لباس کامل بخوابید و بعد از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. همچنین هرگز به رو نخوابید.

# نماندن در حمام و زیر دوش

# تماشا کردن فیلم های شاد و طنز به جای فیلم های محرک

# از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد.

# استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید.

# سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید .

# تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید.

# عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که می خواهد برود.

# از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید.

# روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است.

# علاوه بر خواندن نماز های واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است.

# نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید.

#  ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید.

فواید خود ارضایی

 

# از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید.

# این احتمال را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.

# مضرات عمل خودارضایی را بیاد داشته باش.

# این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

# ورزش کردن

# آغاز یک دوره یادگیری و شرکت در کلاس های مورد علاقه

# نپوشیدن لباس های تنگ و جذب

# خواندن کتاب و مجله

# با خستگی کامل به رختخواب رفتن

# از پوشیدن لباسهای نرم و تنگ خودداری کند و به جاهای حساس بدن مثل آلت تناسلی و سینه ها دست نزند.

# جایگزین کردن عادت خوب بجای آن مثل حل جدول و مطالعه و ورزش کردن و …

# پرهیز از خلوت کردن و تنها بودن

# تا وقت خواب نرسیده به رختخواب نرود و به محض بیدار شدن از رختخواب جدا شود.

# با افرادی که این عمل را انجام می دهند هم صحبت نشود.

# باید به خود تلقین کند که می تواند این کار را ترک کند.

# پرهیز کامل از معاشرت و رفت و آمد با افرادی که دچار این عمل هستند زیرا صحبت کردن درباره ی این عمل زشت شخص را تحریک می کند.

# تقویت عمومی بدن و رژیم غذایی سالم؛ و از خوردن غذاهای تند مثل فلفل، پیاز و غذاهای که تره دارد پرهیز شود.

# خودداری از پوشیدن لباسهای تنگ و نرم و چسبیده به بدن؛ زیرا باعث تحریک می شود.

# استمداد از نیروی ایمان و عقاید مذهبی: با تمام وجود از خدا بخواهد تا از این عادت زشت نجات پیدا کند.

# رژیم غذایی مناسب از غذاهای محرک قوای جنسی مثل فلفل و پیاز و ..# پرهیز شود.

# از خدا کمک بخواهد و دنبال توبه و ترک این معصیت باشد.

# باید از هر گونه تحریک جنسی پرهیز شود چون شهوت در اثر این تحریکات ایجاد می شود، مثل؛ نگاه کردن فیلمهای نامناسب جنسی، مطالعه رمانهای عشقی، تماشای عکسهای شهوت انگیز و روابط نامشروع با جنس مخالف همه اینها باعث تحریک شهوت می شوند.

# تهیه برنامه فشرده برای تمام وقت: یعنی اوقات استراحت و فراغت و تفریح و درس را به گونه ای برنامه ریزی کند که وقتی برای فکر و خیال به مسائل جنسی و خود ارضایی نداشته باشد.

# پرهیز از تحریک جنسی توسط نگاه کردن فیلمهای مبتذل و مجلات و عکسهای ***ی

 

راه‌های سریع و موقت ترک خود ارضایی

۱- ورزش بسیار سنگین تا سرحد خستگی

۲- روزه گرفتن

۳- عدم مصرف غذاهای محرک مثل شکلات و موز و …

۴- عدم مشاهده صحنه‌ها و عکس‌ها و تصاویر محرک

۵- پرهیز از تنهایی

۶- پر کردن کامل وقت خود تا جایی که وقت بیکاری برای خیال پردازی نماند

۷- عدم معاشرت با دوستان ناباب

 

راه‌های دائم ترک خودارضایی

باید بدانید که مهمترین راه دائم ترک خود ارضایی ازدواج است. وقتی شخص به طور منظم رابطه زناشویی خود را حفظ کند به ندرت میتواند خود را متقاعد کند که به سمت چنین عملی برود.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره فواید خود ارضایی ، عوارض خود ارضایی و راههای ترک خود ارضایی تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۲۴
دکتر خالد